måndag 2 maj 2011

BB Couture Frosty Meadow

Jag bestämde mig för att prova ett av lacken från BB Couture som jag inte hade haft förut och valet föll på det gröna lacket Frosty Meadow.
Frosty Meadow är ett gröntlack med gula undertoner och det berömda glittret som BB Couture gör så otroligt bra. Lacket ser ut att ha ett extra djup tack vara det och i vissa vinklar vid vissa ljus så glittrar det väldigt vackert. Jag blev otroligt förtjust i färgen på detta lack och den har snabbt seglat upp till en top 5 i alla fall bland mina gröna lack.
Jag har använt Scratch Nails No Yellow Nail som baslack, tre tunna lager av Frosty meadow och sen använt Seche Vite, som är ett snabbtorkande överlack. På bilderna så har jag haft på mig lacket i sex dagar och det visade ingen som helst vilja att chippa och jag tror att lacket skulle ha fungerat i några dagar till men eftersom jag var sugen på en ny färg så bytte jag till ett annat lack.

BB Couture kan köpas via OverallBeauty och kostar $9.95.

4 kommentarer:

  1. Oj så fint! Som vårgrönska med dagg!

    SvaraRadera
  2. Älskar detta, det är så fint!

    SvaraRadera
  3. Superfint! Kul att det höll länge också =)

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Visst är den fin! Mina bilder gör den inte helt rättvis heller. Den är finare i verkligheten!

    Nailtastic: Fattar inte varför det blev liggandes så länge...Den är ju helt fantastisk!

    Emma: Visst är den! Har faktiskt aldrig haft ett lack som suttit så bra.

    SvaraRadera