torsdag 21 april 2011

Strass bronzer

Jag hittade för någon veckan sen en gammal favorit som jag brukar använda mycket på sommaren. Strass bronzer är en helt otroligt fin ögonskugga från Lancome som jag köpte för ett antal år sen som mest kommer fram på sommaren.

Den ingick/ingår i en kollektion som jag har för mig hette Star Bronzer, står i alla fall det på förpackningen, och kommer otroligt sött förpackade i en liten brun sammetspås. Själva förpackningen eller ögonskuggsdosa är en lite gulddosa med ett lock som man skjuter och snurrar ut.
Jag vet inte om den finns längre att få tag på i Sverige men jag såg nu när jag googlade att Strawberrynet hade den.
Nu när det äntligen börjar gå mot varmare tider så blir jag väldigt sugen på guldiga och bronziga makeuper och det är vad jag har kört med i princip hela veckan.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid i 510
Skin Food Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
NYX Blush i Taupe
The Body shop Roseflower i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Lancome Strass Bronzer
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
MAC khol power pencil i Orpheus
Isadora Inliner i Blonde
D.j.v Beautenizer Fiberwig LX mascara
Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna ska fästa och bättre men framför allt för att de inte ska creasa. Därefter har jag tagit Naked och med en fluffig borste så har jag lagt den strax ovanför globlinjen och uppåt. Jag har sen med samma borste gått in med Buck i globlinjen och suddat. Men en ganska fast pensel packade jag sedan Strass bronzer över hela locket. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.

Längs med den övre och undre fransraden har jag använd kajalpennan Orpheus för att markera den lite. För att pigga upp blicken så har jag också tagit Blonde, hundfärgad kajal och lagt den längs med nedre vattenlinjen.

6 kommentarer:

  1. Sminkan: Tack så mycket!

    SvaraRadera
  2. Kom på tanken idag att jag tänkte läsa vad folk har frågat dig och vad du svarat. Men såg då att du inte hade någon frågelåda :( . Tycker det är rätt trevligt och personligt, ska du inte lägga upp en? t.ex har http://www.valresultatet.se gratis. exempel finns på:
    http://valresultatet.blogg.se/

    Man kan göra omröstning också :)

    kram

    SvaraRadera
  3. Mycket fin ögonskugga! Om du inte vill ha den mer så kan du ge den till mig. :-D

    SvaraRadera
  4. Anonym: Jag ska kika på att skaffa en frågelåda!

    Elena: Visst är den! Nja är nog ganska förtjust i den...

    Kerstin: Tack!

    SvaraRadera