torsdag 28 april 2011

Orange med Nfu-oh 45



När jag skulle lacka naglarna inför påsken så hade jag tänkt mig något gult men när det väl kom till kritan så var jag sugen på något oranget istället.

Jag valde flakelacket 45 från Nfu-oh som ett oranget lack, jag hade aldrig testat det innan men efter att ha provlackat på mitt hjul så trodde jag att det kunde täcka bra på egen hand.
Nu visade det sig att jag hade lite fel och det krävdes 5-6 lager innan det täckte ordentligt och då kunde jag ana VNL (visable nail line) i vissa ljus.

Eftersom jag hade så många lager så tog det sin lilla tid innan det torkade trots snabbtorkande överlack och eftersom jag hoppade i säng och somnade innan det var genomtorrt så blev det på några naglar lite fula märken. De goda nyheterna är att det absolut inte syntes om man inte tittade på nageln riktigt nära.
Flake lack är otroligt förlåtande på det sättet.

Färgen på lacket är helt underbart, i vissa ljus så ser det rött ut men i andra så ser man helt klart att det är orange och den har också ett fint djup i sig. En kollega sa att fast hon tycker att orange är riktigt fult så var nagellacket riktigt snyggt!!
Jag grundade med Scratch nails No yellow nail som baslack, fem-sex lager Nfu-oh 45 och sedan avslutade jag med ett lager Seche Vite snabbtorkande överlack.
Fotot är från första dagen som jag hade lacket.

2 kommentarer:

  1. Superfint! Riktigt härlig färg!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Färgen är riktigt snygg och somrig!

    SvaraRadera