torsdag 14 april 2011

MNY 903a och MAC Pink D' Lush

Jag köpte en ny ögonskugga från MNY förra veckan, de hade fått in en ny kollektion som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette. Ska nog dit idag eller imorgon och kika på resten av skuggorna. De hade tre st matta skuggor, en vitbeige, en gulbeige och en rosabeige, en satin och det är den jag köpte samt en skirmrande guldbrun skugga. De matta skuggorna var riktigt fina.
Jag hittade MAC Slimshine Pink D' Lush bland mina läppstift och eftersom det var så länge sen som jag använde den så tänkte jag varför inte... Den är otroligt fin och passar bra så här på våren med sin rosa/koralliga färg. Den återfuktar läpparna också helt ok, är lite som en hyrbid mellan läppglans och läppstift.

Ansikte:
Nvey Eco Moiturisning Fluid foundation i 510
Skin Food Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
MNY ögonskugga i 903a
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f Eye tranformer den guldiga skuggan
Isadora Inliner i Blonde
D.j.v beautenizer Fiberwig LX Mascara

Läppar:
MAC Pink D' Lush

Jag grundade med UDPP över hela locket och upp mot ögonbrynsbenet och därefter så packade jag MNY 903a skuggan över hela locket och även under den nedre fransraden. Jag suddade sen kanterna med min 217 från MAC. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate och sedan vid den inre ögonvrån och under ögonbrynets högsta punkt har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer. För att se lite piggare ut och öppna upp ögat lite så har ajg lagt en hudfärgad kajal längs med vattenlinjen.
På läpparna tog jag sen den rosa/koralliga slimeshinet Pink D' Lush som ger en fin färg och mycket glans.


Tänkte också att jag skulle visa skuggan lite närmre, så här får ni den både i förpackningen och swatchad på handen. Jag har ingen bas på handen och jag har lagt på skuggan två gånger för att få den färgen som syns. Brevid skuggan så ser ni också läppstiftet Pink D' Lush.

4 kommentarer:

  1. Kanonfint, både skuggor och läppar!

    SvaraRadera
  2. Oerhör snygga läppar! Mums för den färgen!

    SvaraRadera
  3. Charlotte Sparkle: Thank you!

    Kerstin: Tack så mycket! Är faktiskt riktigt imponerad av MNY.

    Sminkan: Visst är den fin! Jag undrade när jag hittade den varför jag inte har använt den så mycket...

    SvaraRadera