onsdag 20 april 2011

Mavala Milky



Så detta är då det andra lacket som jag hittade i lådan med böcker. Detta var nog mitt absoluta favoritlack sommaren 2007 och jag gillar det fortfarande.

Mavala Milky är ett pastellorange/ korallfärgat/aprikost krämlack som täcker ganska bra, räcker med tre tunna lager för att slippa VNL (visable nail line) och det torkar också på en helt ok tid.
På bilden så ser lacket snäppet mer orange ut än vad den gör i verkligheten, den är snäppet mer mjölkigare i färgen men det var så svårt att få fram på kort. Om ni kikar på flaskbilden nedan så kan ni ser lite hur färgen varierar beroende på hur ljuset är. Lacket blir snäppet mörkare på naglarna än vad det är i flaskan upplever jag. Oftast så befinner sig lacket någonstans mittemellan rent färgmässigt.

Detta lack kom ut med Mavala sommarkollektion 2007 och jag har tre lack från den kollektion, Sweety, Freshy och Milky. De är riktigt fina alla tre och otroligt somriga!

Jag har använt Scratch Nails No yellow nail som baslack, tre tunna lager av Milky och sen avslutat med ett lager av det snabbtorkade överlacket Seche Vite. På bilden så har jag haft lacket i ungefär 3 dagar.

2 kommentarer:

  1. Sött!

    Är det lite Space Cadet man anar på naglarna på flaskbilden? ;D

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Det är ett riktigt sött sommarlack! Du har så rätt så, det är Space Cadet som jag hade på mig.

    SvaraRadera