tisdag 26 april 2011

Jack Black Intense Theraphy Lip Balm - mirakel på tub



Jag tror att jag har hittat ett smärre mirakel på tub.
Mina läppar har en tendens att vara torra och att jag dessutom brukar klösa på dem, när jag är nervös eller har tråkigt, så brukar detta leda till ganska trasiga och spruckna läppar.

Efter att ha läst hyllningar från både Temptalia och Xsparkage så bestämde jag mig för att prova Jack Black intense theraphy lip balm.

Jag köpte min på ebay för $9 inklusive frakt och paketet kom i tisdags. Det lämpade sig så väl att jag hade en spricka i underläppen just då som sved som attan och jag kunde alltså testa hur detta läppbalsam skulle läka sprickan i läppen.


På onsdagen så hade jag fortfarande ganska trasiga läppar men det sved inte lika mycket och sprickan verkade hålla sig i schakt och inte spricka upp mer. Bilden ovan är från onsdag och bilden nedanför är från lördag.
På torsdagen så var i princip sprickan borta och läpparna så helt okej ut och nu i helgen så kan jag säga att jag har hittat mitt mirakelbalsam!



Jack Black Intense Theraphy Lip balm är ett genomsklingt läppbalsam som är ganska tjockt och som sitter förvånadsvärt länge. Jag har smörjt in läpparna innan jag gått och lagt mig och på morgonen när jag vaknar så känner jag att det fortfarande finns läppbalsam kvar. Eftersom det är ett ganska fett läppbalsam så passar det sig nog bäst att använda på natten, speciellt om man vill ha något annat på läpparna på dagtid. Jag kommer nog att fortsätta att använda det morgon och kväll samt då vid behov.

Den kommer förpackad i en tub som innehåller 7 gram och har dessutom SPF 25.

Jack Black Intensen Theraphy lip balm finns i olika dofter: Vanilla & Lavender, Lemon & Chamomille, Natural Mint& Shea butter, Black Tea & Blackberry och Grapefruit & Ginger.

De finns att köpa hos Strawberrynet.

Jag kommer definitivt att köpa fler tuber med detta läppbalsam!

3 kommentarer:

  1. Takk for tips, jeg har allerede vært på ebay og handlet inn, dette trenger jeg! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Denna måste jag testa :)

    Får försöka hitta ett exemplar när vi är i USA :)

    SvaraRadera
  3. Negelakkmani: Varsågod, hoppas att den fungerar lika bra för dig!

    Carina: Varsågod, den ska finnas på Sephora i alla fall.

    SvaraRadera