lördag 2 april 2011

Darkhorse, Virgin och Coral Crush

Bestämde mig för en ganska klassiks sminkning till jobbet igår, använde min Naked palett från Urban Decay. Ville också prova mitt nya lip tint från Max Factor och jag blev riktigt förvånad. När jag har swatchat den på handen och på bilder som jag sett så har den varit som man trott att den ska vara korallfärgad. Jag blev väldigt förvånad då den på mina läppar blir väldigt röd, otroligt snyggt men en smula konsigt. Det är dock en snäppet varmare röd än vad det syns på bilderna.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510
Skin Food Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
NYX blush i Taupe
The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Virgin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Darkhorse
MAC sculpt& shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
Isadora Inliner i Blond
Isadora Wigwham mascara

Läppar:
Max Factor Lipinfinity Lip Tint i Coral Crush
Jag började med att grunda med UDPP och sen lade jag, med en fluffig borste, Naked i globlinjen och suddade. Därefter så packade jag skuggan Virgin över hela den rörliga delen av locket och gick på med Buck i globlinjen. Med en smalare pensel så suddade jag i Darkhorse i globlinjen och under den nedre delen av fransraden. Längs med den övre franslinjen lade jag en tunn eyeliner med den bruna Whiskey.
För att pigga upp ögat lite så använde jag den hudfärgade kajalen Blonde på den nedre vattenlinjen. Som highlighter så har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate.
På läpparna har jag bara använt Coral Crush.

6 kommentarer:

  1. Jättsnyggt! Coral Crush är ganska röd på mig också, men inte lika röd som på dig.

    SvaraRadera
  2. Snygga läppar. Jag gillar verkligen röda läppar - på andra

    SvaraRadera
  3. That red is beautiful on you!

    SvaraRadera
  4. Charlotte Sparkle: Thank you!

    Kerstin: Tack! Blev faktiskt förvånad över hur rött det blev...

    Kajalpennan: Tack! Det kan vara lite svårt det där med saker som man tycker är snyggt men som man inte känner sig bekväm i....

    Cydonian: Thank you!

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera