onsdag 6 april 2011

Bubble Gum, Virgin och Darkhorse

Har ni blivit less än på mina sminkningar med Urban Decay Naked Paletten?
Jag har använt den väldigt mycket sen jag köpte den och det är lätt min favoritpalett för tillfället. Om jag vill sminka mig på morgonen men inte har alltför mycket tid så kör jag Naked paletten och då med skuggorna Virgin, Naked, Buck och Darkhorse, de är så otroligt användabara och kompleterar varandra bra så att man inte behöver sudda alltför länge.

Ansikte:
Lumire Minerals i Natural Light Skin Food Dark circle concealer cream i 01 Lumire Minerals Salmon concealer Nyx blush i Taupe The Body Shop Roseflower blush i Pink E.l.f Shimmering facial whip i Lilac Petal Ögon: Urban Decay Primer Potion Urban Decay Virgin Urban Decay Naked Urban Decay Buck Urban Decay Darkhorse MAC Sculpt&Shape i Accentuate E.l.f Shimmering facial whip i Lilac Petal Urban Decay 24/7 liner i Whiskey Isadora Wigwham mascara Läppar: MAC Bubble Gum Grundade med UDPP för att skuggan ska stanna på plats hela dagen. Därefter så började jag direkt med Naked och lade den i glonblinjen med en fluffig borte. Jag lade den skuggan ganska högt eftersom det är en ljus brunbeige skugga som hjälper till att blenda ut alla de andra färgerna. Buck, mellanbrun skugga, lade jag seden i globlinjen men denna gång lite mer koncentrerat. Den ljusa skimmriga skuggan virgin har jag lagt över hela locket och sedan med en spetisg borste gått in med Darkhorse, mörkbrunbronsig, i globlinjen och suddad mot franskanten och uppåt. Jag har också Darkhorse längs med den nedre fransraden. Som highlighter har jag använt den hudfärgade skuggan Accentuate och sedan lite Lilca Petal på det för att få lite skimmer.
Med den bruna kajalen Whiskey har jag dragit ett tunt streck längs med både den övre och nedre fransraden..

3 kommentarer:

  1. Nix, har inte ledsnat.

    Ser fint ut :)

    SvaraRadera
  2. Kanonfint! Jag tröttnar aldrig på UD-paletter :)

    SvaraRadera
  3. Det är så vackert att man inte kan ledsna!

    SvaraRadera