tisdag 22 mars 2011

Zoya Sunshine och Summertime Sommren 2011


Nu har Zoya släppt sin sommarkollektion som precis som förra årets sommarkollektion består av två kollektioner i en.

Zoya Sunshine består av sex metalliclack, eller ja de beskrivs som metallic men jag tycker nog att det är mer skimmrande och glittrande, som ser helt underbara ut!
Jag skulle nog kunna tänka mig allihopa från denna kollektion men extra lockad är jag av Faye, Rica, Apple, Kimmy och Reva men då känns det som att man lika gärna skulle kunna köpa hela kollektionen...

Faye- A bronzed mauve with purple and brown undertones flooded with bright gold sparkle. An unique gilded shade that will work in any season.

Rica- Warm light coral with pink and orange tones and heavy gold sparkle. An alternative to flat corals for when you want to shine.

Apple- Luminous yellow-tone apple green packed with gold metallic sparkle. A dimensional green that's clean and bright.

Tanzy- Light, bright tangerine orange with yellow gold metallic sparkle. A sunny orange that's easy to wear year-round.

Kimmy- Gleaming metallic candy apple red brightnened by gold sparkle. Not your usual red shimmer- this one has a fiery attitude.

Reva- A cool toned strawberry red with glowing gold metallic sparkle. A very rich and luxurious looking glided red. Swatches finns hos Temptalia, Vampy Varnish , Karla Sugar och Scrangie.


Zoya Summertime består av sex krämlack och även dessa ser otroligt fina ut även om de inte lockar mig lika mycket som Sunshine kollektionen gör. Spontat så drars jag mest till Breezi, Mira och Kieko. Breezi har en en lite smutsigare nyans av blått som jag tycker är väldigt intressant och som jag dessutom tror är ganska unik i min samling. Kieko ser ut att kunna vara lite smålikt ett annat Zoya lack som jag, nämlingen Demi från Dare kollektionen 2009.


Breezi
- Soft, dusty medium cerulean blue with an opaque creme finish. A super chic high fashion denim look for nails.

Mira
- Blue toned medium purple with dusty lavender tones and an opaque creme finish. For a muted yet colorful puprle that isn't to dark.

Kieko- Warm, red toned, dusty light puprle with berry tones with an opaque creme finish. A nice alternitive to pure pink or berry, especially flattering on warm skin tones.

Areej- Pink with an opaque creme finish. A pink for when you want a bold pop of color but not something neon-bright.

Tamsen- Medium warm brick red with stronge orange tones with an opaque creme finish. A special red that is both enciting and mysterious.

Sooki- Bright, clean, crisp cool cherry red creme with a subtle jelly finish. For an irresistible, attention grabbing red nail.
Swatches finns hos Temptalia, Vampy Varnish och Karla Sugar.


Jag tycker att Zoya gör väldigt bra nagellack, under förra året så blev jag väldigt imponerad av deras kollektioner och det ser ut som att de tänker fortsätta i den banan.
Förhoppningsvis så kan jag få tag på de av lacken som jag är mest sugen på snart så att jag kan få upp swatches på bloggen.
Har man turen att antigen vara i USA eller kanske känna någon i USA så har Zoya just nu en BOGO Sale, dvs buy one, get one, på sina nya sommarkollektioner. Koden för det är ZOYA SUMMER BOGO. Tyvärr så skickar Zoya inte internationellt.
Lacken släpptes på Zoyas hemsida igår den 21 mars.
Källa: Zoya

2 kommentarer:

  1. Det blir dyrt för mig för jag ska ha alla. Och de matta. Har redan bestämt det när jag såg första promo-bilden. Kan knappt vänta... :D

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Ojdå, ja det blir ju en nätt lite summan men förstår dig! Vill beställa dem nu men de verkar inte ha dykt upp på ebay än.....

    SvaraRadera