tisdag 15 mars 2011

Young Punk och Off the Page

Jag sitter hemma och är otroligt förkyld så detta är inte dagens men tänkte att det kunde vara lite kul med uppdateringar fast jag sitter osminkad och med nagellack som flagar...
I lördags så hade jag och min dansgrupp, Tiktaalik, ett uppträdande här i Uppsala på Klubb Karneval och dessa kort är från sminkningen som jag gjorde till det.
Korten är tagna på natten när jag kom hem men sminket har hållt väldigt bra, det enda är att jag hade Night Violet på läpparna också men det har förvunnit när jag tog bilderna, hade druckit och ätit så....

Jag ville välja något som dels gick ganska snabbt men också matchade mina kläder lite, jag hade två kjolar på mig en lila och en orange och ville därför ha en sminkning som gick i de färgerna.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid foundation i 510
Skin Food Salmon Dark circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Lumiere Minerals foundation i Light Neutral
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Greasepaint stick i B
MAC Mineralize eyeshadow i Young Punk
MAC Off the Page
E.l.f Eye transformer den guld/orange
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Clinique Gel liner i Black
Isadora Wigwham mascara

Läppar:
MAC Prep & prime Lips
MAC Night Violet
Jag började att grunda med UDPP, om jag inte gör det så creasar skuggorna på mig som bara attan och det ena ögat creasade lite grann ändå under denna kväll.
Sedan tog jag greaspaint stick i B ( lila) och lade det över hela den rörliga delen av ögonlocket, sedan suddade jag med min blenind brush 217 från MAC. Jag har haft lite problem med detta stift de seanste två gånger jag använt den, har en tendens att bli flammig på det enda ögat....
Sedan tog jag en ganska tät borste och packade Young Punk över hela locket och tonade det utåt och uppåt. Suddade också kanterna lite med 217 borsten.
När man applicerar denna skugga så får man glitter över hela sig men jag brukar ta en pappersbit av något slag och lägga under ögat så minimerar man nedfallet av glitter under ögat i alla fall.

Eftersom jag ville ha lite oranget i sminkningen så tog jag Off the Page och en fluffig borste och lade den vid kanten av Young Punk, dvs strax ovanför mitt crease. Som highlighter har jag använt först den hudfärgade skuggan Accentuate och sedan lite av den oranga skuggan från E.l.f eye transformer.
Jag har även använt greasepaint sticket B under ögat längs med den nedre fransraden och packat Young Punk ovanpå.
Den svarta eyeliner pennan Zero har jag använt på hela vattenlinjen, både den övre och undre.
Gjorde också en liten vinge med min gel liner från clinique längs med övre fransraden.

9 kommentarer:

  1. Du är så snygg i lite mer dramatiska makeuper!

    SvaraRadera
  2. Snygg ögonsminkning. Passade dig väldigt bra!

    SvaraRadera
  3. Urtjusigt, passar dig perfekt!

    SvaraRadera
  4. Charlotte Sparkle: Thanks!

    Sminkan: Tack så mycket"

    Carina: Tackar!

    Des: Tack!

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt! Jag röstar för mer scensmink, gärna en hel serie ;) jag behöver alla tips!!

    SvaraRadera
  6. Maja: Tack så mycket!
    Jag ska se vad jag kan göra, skulle ju faktiskt vara lite roligt.
    Däremot så är jag lite enkelspårig, kör ofta på mörka sotningar med antigen eller både grönt och lila....

    SvaraRadera
  7. Det funkar för mig ;) mörka sotningar tycker jag är jättesvårt att få bra. annars kan du ju se det som en anledning att experimentera mer kanske :D

    SvaraRadera
  8. Maja: Ah en utmaning! Ska hitta på något slags bra format och börja spåna på olika sminkningar!

    SvaraRadera