fredag 4 mars 2011

Smog och Coffee

Jag har fått lite dille på naturliga eller snarare brunsbronsiga makeuper för tillfället och det är inte enbart för att jag älskar min Urban Decay Naked palett utan för att dessa kan gå ganska snabbt att få ihop.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid foundation i 510
Skin Food Salmon Dark Circle concealer cream i 01
Lumiere Minerals Salmon concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay primer potion
Max Factor Masterpiece colour precision eyeshadow i Coffee
Urban Decay Naked
Urban Decay Buff
Urban Decay Smog
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
E.l.f Eye tranformer
MAC Kohl Power Pencil i Orpheus
Isadora Inner liner i Blonde
Isadora Wigwham Mascara

Jag började med att grunda med UDPP, även om jag sen förljer upp med en krämskugga som ska sitta utan att creasa så tar jag inga risker.
Jag applicerar därefter Coffee över hela ögonlocket och suddar kanterna med fingrarna.
Med en fluffig blending brush så tar jag sedan lite Naked och applicerar i glonblinjen och en bit uppåt. Buff, en något mörkre skugga, appliceras sedan mer i globlinjen och tonas en bit uppåt. Med en pencil brush så lägger jag sedan Smog, en brunbronsigskugga, i globlinjen och längs med nedre fransraden. Som highlighter använder jag en hudfärgad skugga, Accentuate och vid den inre ögonvrån så använder jag mig av E.l.f eye tranformer.
Jag markerar den nedre och övre fransraden med Orpheus och har en hudfärgad kajal på vattenlinjen för att pigga upp ögonen lite.

1 kommentar:

  1. Jättetjusigt! Extrafint med metalliclinern under ögat!

    SvaraRadera