torsdag 24 mars 2011

Nfu-Oh 50



Eftersom mina naglar skivades en hel del och envisades med att gå av hela tiden så tänkte jag att det är lika bra och fila ned dem ganska ordentligt.
I vilket fall som helst så orkade jag inte riktigt hålla på och pilla med någon färgen när jag gjorde dessa naglar, hade precis blivit feberfri var fortfarande ganska trött. Tog fram ett av mina Nfu-Oh lack som jag inte använt, nämligen Nfu-oh 50 och min tanke var att jag skulle få en ljuslila genomsklinlig grundfärg med flakes i men så blev det inte alls. Den ljuslila färgen syntes inte alls men däremot så blev det väldigt snyggt i vissa ljus när flakes syntes ordentligt. Tyvärr så lyckades jag inte få till någon bra bild på just det men på bilderna så ser man flakes i alla fall. Även om det inte riktigt blev som jag tänkte mig så blev jag ganska nöjd och trivdes bra i mina ganska nakna naglar.
På bilden har jag använt Nubar base foundation som baslack, tre lager av Nfu-oh 50 och Seche Vite, snabbtorkade överlack. Jag har haft nagellacket på i ungefär tre dagar.

5 kommentarer:

  1. Det är ett fint lack, men oj vad man får måla många lager om det ska täcka...

    SvaraRadera
  2. Det här är det Nfu Oh-lack som jag har använt mest, det är verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  3. Jag tror det blir fantastiskt som layeringlack, men det gäller enligt mig alla deras flakes. ;D

    SvaraRadera
  4. Precis sånt här man ska ha Nfu.Ohs flakeisar till. Mjukt och fint

    SvaraRadera
  5. Emma P: Man får måla många många lager.....

    Roxcat: Första gångenjag använder detta lack men det var superfint, ska prova att använda det över ett annat lack snart.

    Sminkan: Jag håller med, de mörkare flakes kanske kan fungera ensamma men de flesta blir bäst som layering lack.

    Kajalpenna: Tack! Älskar Nfu-ohs flakeisar!

    SvaraRadera