tisdag 29 mars 2011

Max Factor Lipinfitnity Lip Tint

Jag var här om dagen förbi Åhlens och såg att de hade fått in de nya Lip Tint från Max Factor och blev genast väldigt nyfiken. Bestämde mig för att swatcha allihopa på handen men jag skulle tro att färgerna kommer att se lite annorlunda ut på läpparna.

Mitt första intryck av dem är att färgerna är lite blekare än vad jag hade förväntat mig och att det verkar som att man får vänta lite innan man bygger på färgen om det inte ska bli flammigt. Det verkar också som att dessa kan ha väldigt lätt för att krypa upp i fina linjer, vilket skulle kunna vara lite problematiskt om man har fina linjer kring munnen. Då skulle jag nog i alla fall grunda med en läppenna innan jag tar på mig lip tinten. Den vänstra spalten uppifrån och ned: Nice n Nude, Passion Red och Latte Den högra spalten uppifrån och ned: Coral Crush, Marshmallow,Berry Burst, Pink Princess och Pink Petal


Det var särskilt tre färger som jag föll för: Coral Crush, Pink Princess och Pink Petal. Måste säga att de är svåra att få bort i alla fall från handen, vissa av färgerna kunde jag se svagt på handen efter upprepade handtvättar och en dusch..... På bilden nedan så har jag låtit det torka lite och sedan dragit en servett över några gånger. Tror att det skulle sitta ännu bättre om man lät det torka helt och hållet. Jag stod länge och velade mellan Pink Princess och Coral Crush men valde tillslut att köpa Coral Crush. Återkommer med mer bilder på den när jag har använt den lite. Max Factor Lipinfinity Lip Tint finns i butik nu och kostar 115 kr. På Åhlens och Kicks har de just nu special erbjudande på dessa och de kostar då 99 kr istället.

4 kommentarer:

  1. De är verkligen fina! Jag vill nog ha några fler än den jag har :)

    SvaraRadera
  2. Är sugen på Coral Crush och Berry Burst. :)

    SvaraRadera
  3. Orangea läppglans är jag ute efter, men inte helt hundra på att detta är tillräckligt glansigt, vad tror du?

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Jag ska också köpa fler, i alla fall Pink Princess ska jag ha!

    Carina: Bra val!

    Caroline: På mina läppar så blir coral crush väldigt mycket rödare än vad det är på handen. Kommmer att lägga upp bild imorgon. Sedan så torkar den till en matt yta så inget glans allas annat än i början när det är lite fuktigt. Ska fundera om jag kan komma på ett orange läppglans! Är också suget på ett nämligen!

    SvaraRadera