måndag 7 mars 2011

Illamasqua Toxic Nature

Den 10 mars så släpper Illamasqua sin nästa kollektion som heter Toxic Nature och den ser helt fantastisk ut!
Som vanligt så är promobilderna helt otroligt och jag sitter mest bara och förvånas över vilka genier de är.... Jag blir faktiskt alldeles till mig över dessa bilder och min favorit är den längst upp, den är så otroligt vackert och naglarna är väldigt läckra!


Cream Pigment - £17.00

“The power of the products in this collection is evident in the intensity of the Cream Pigments – they are intense, raw colour but blend down easily exactly like an artists paint palette.” Alex Box.


Emerge – Peach [EU only]

Bedaub - Mint

Dab - Lilac

Hollow - Toffee

Delirium – Rose Taupe [EU only]

Mould – Grape

Precision Ink in ‘Glister’ - £17.00

"Create looks with attitude with this glistening opalescent nude. It dries within seconds and stays true for hours, so whatever you scrawl on your skin, you know your creation will last until dawn"

Lipstick - £15.50

Atomic – Fuchsia violet

Flare – Bright orange


Sheer Lipgloss - £13.00

Torture – Coral Peach

Divine – Fuchsia Pink

Nail Varnish - £13.5

Purity – Peach

Bacterium – Pearlescent Ash Ochre

Radium – Acidic Lime Shimmer

Stagnate – Grey Mauve

Gamma – Neon orange


Toxic Claw - £35.00

Illamasqua are proud to present the second collaboration with visionary manicurist, Mike Pocock. A beautifully presented set of two false thumb nails, these have been designed and individually hand made by Mike. ‘The mutated aesthetic of the nail was inspired by the corrupted hues present in the Toxic Nature collection’.

Jag tycker att denna kollektion verkar hur otroligt fin som helst och jag är väldigt nyfiken på de nya cream pigmenten. Just nu så pågår också en liten tävling hos Illamasqua, om man går in där och sätter sig på väntelista på de produkter från Toxic Nature som man är intresserad av så kan man vinna allt på sin önskelista.


Jag tycker att nagellack verkar hur underbara som helst och mest sugen är jag på Radium, Gemma och Bacterium, fast jag skulle gärna vilja ha Purity också. Fina swatches på nagellacken kan man hitta hos Vampy Varnish.

Lipgloss Bitch har också en del swatches på produkterna och sen hittade jag lite swatches på Lipglossiping.

2 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt om jag gillar den här kollektionen. Bilderna är förvisso roliga, men färgerna på produkterna ser trista ut.

    SvaraRadera
  2. Sublimt: Nagellacken är det som jag är mest intresserade av och då speciellt Radium.
    Sen älskar jag promobilderna. Resten av produkterna är kanske inte så väldigt spännade även om läppstiften också ser riktigt fina ut.

    SvaraRadera