måndag 7 mars 2011

H&M Peppermint Fusion

Jag kunde inte låta att köpa detta lack när jag var på H&M sist och handlade, det såg helt enkelt alltför fint ut. Fick ganska många kommentarer när jag hade detta lack, de flesta verkade tycka att det var väldigt fint och påminde dem om båtar och hav.

Peppermint Fusion är ett periwinkel blått lack, som har ett skimmer i sig med en starkare blå färg.
Detta skimmer är mycket lättare att se än skimmret i Going Bananas och jag måste säga att jag älskar detta lack!

Lacket är lätt lackat, flyter på bra över nageln och täcker helt okej. Kan inte heller klaga på torktiden men den är lite svår att bedömma då jag har snabbtorkande överlack. Jag misstänker att lacket har en väldigt bra hållbarhet men eftersom jag har varit mycket i vatten under helgen, handdiskat och badat katterna så slets det väldigt fort på mig. På bilderna så har jag haft lacket i tre dagar.
På bilderna har jag Nubar Base Foundation som baslack, tre lager med Peppermint Fusion och sedan Seche Vite, snabbtorkande överlack.
Jag har tagit lite olika bilder, dels i solljus men också inomhus med blixt men eftersom det blåa skimmret slår igenom en hel del på de bilderna så knäppte jag en bild utan blixt också som ni kan se nedan. Den är lite dovar på den bilden än i verkligheten men ni får i alla fall en uppfattning om hur lacket ser ut utan direktljus.

6 kommentarer:

  1. Ett sånt lack måste jag skaffa! Var jättefint! Btw, vart får man tag i sånt där snabbtorkande överlack?

    SvaraRadera
  2. Sjukt fint! Måste lägga vantarna på det!

    SvaraRadera
  3. Kanonfint skimmer! Precis som jag hoppades på med Going Bananas...

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blå färg!

    SvaraRadera
  5. Helena: Men visst är det fint! Jag har köpt mitt hemma i Ljusdal men vet att det finns på Åhlens City och Kicks i Stockholm. Det finns lite olika märken och man får räkna med att de kostar mellan 100-150 kr i Sverige. Billigare att beställa från USA, om vill så kan vi göra en sambeställning eller liknande....

    Nailtastic: Visst är det! Kände mig så harmonisk när jag tittade på mina naglar när jag hade detta.

    Kerstin: Going Bananas hade varit helt fantastiskt om det hade varit ett lika tydligt skimmer i den som detta lack har!

    Roxcat: Visst är det tjusigt och jag älskar den blåa färgen.

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna på en sambeställning nästa gång du ska köpa :D

    SvaraRadera