söndag 6 mars 2011

H&M Going Bananas

H&M har nyligen släppt lite nya lack och ett av dem är Going Bananas och äntligen har jag hittat ett gult lack som jag gillar. Jag köpte ett gult lack förra året, Viva La Diva Cheesecake, men blev väldigt besviken då det var mycket mer gult än jag ville ha det. Jag var istället ute efter något mer pastelligt och detta lack blev jag väldigt förtjust i.
Going Bananas är ett gult lack som har ett svagt grönt skimmer i sig, skimmret syns bäst i flaskan och i vissa vinklar i vissa ljus. Det är också lite besvärligt att måla med, jag upplevde att det blev lite flammigt och jag hade nog ca 4 lager för att få till det bra. Trots att det är ett besvräligt lack så är jag beredd att förlåta det då det är så fint!
När man ser skimmret så är detta lack fantastiskt vackert och jag önskar bara att skimmret vore lika tydligt på nagel som i flaskan. I vanligt ljus så ser det ut som ett gult pastelllack.
På bilderna har jag Nubar base foundation som baslack, fyra lager Going Bananas och ett lager Seche Vite, snabbtorkande överlack.
Jag har också råkat lackat in lite svart ludd från min kofta och min händer ser hiskeligt röda ut på vissa bilder men det kanske vi bara kan blunda för.....

2 kommentarer:

  1. Det ser mycket bättre ut med dina fyra lager än med mina två! Blir nog en chans till hos mig =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Fyra lager gör faktiskt så att det inte syns så mycket är det är lite flammig. Om man detaljstuderar nageln så ser man att det är lite ojämt.

    SvaraRadera