torsdag 17 mars 2011

Eyeko Lilac Polish och LCN Lovely Lilac

Jag är fortfarande sjuk och fortsätter med att ta sånt som jag har i arkivet.

För ett tag sen så hittade jag ett väldigt fint lack, LCN Lovely Lilac som är ett mjölkigt skirt lack som går i lila ich duochroma undertoner i rosa och grönt. Väldigt fint och jag tror att det skulle vara ursnyggt till en fransk manikyr. Jag hade lust att prova detta lack men orkade inte riktigt sitta och pilla med en fransk manikyr så jag slog till på en lila bas me Eyeko Lilac Polish.
Resultatet blev faktiskt fint och jag fick en hel del komplimanger. Allra finast var det när man kunde se det duochroma skiftningarna i lacket. Nu lyckades jag inte ta några kort som visar detta tydligt eftersom jag lyckades slå av en nagel men tänkte att jag skulle visa upp de bilder jag har.

På bilderna har jag haft lacket i ca 2 dagar. Har använt Nubar Base foundation som baslack, två lager Lilac Polish, två lager Lovely Lilac och sedan ett lager Seche Vite, snabbtorkande överlack.

5 kommentarer:

  1. Charlotte Sparkle: It's so much nicer in reality, the duo chrome finish is more apparent.

    Roxcat: Den är väldigt fin, tror att den blir fantastisk fin till en fransk manikyr. Önskar bara att jag fångat det duochroma bättre.

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Det är ett riktigt snyggt lack, ska se om jag inte tar och gör en fransk manikyr snart med denna också!

    SvaraRadera