tisdag 8 mars 2011

Collection 2000 Glam Crystal Dazzling gel liner


På en av Life butikerna här i Uppsala hittade jag en hylla med Collection 2000 och blev ganska förvånad då jag inte trodde att de fanns i Sverige längre. Till min stora glädje så såg jag att de hade några glitter eyeliners som jag varit väldigt sugen på sen jag såg dem bli hyllade av Pixiwoo.
Glam Crystal Dazzling Gel liner är något så otroligt som billig men superpigmenterad glitter eyeliner och jag köpte på mig tre st. Totalt så fanns det fyra olika färger i butiken men det finns 14 färger som ingår i sortimentet. Jag har hört dem jämföras med dyrare eyeliners så som Too Faced och Urban Decay.

De färger jag slog till på är:
Hustle- silverlila bas med multifärgat glitter
Rock Chic- svart bas med silverglitter
Le Freak - turkos bas med turkost glitter

Jag har inte provat dessa annat än på hand men jag är imponerad, Rock Chic är den som är sämst pigmenterad och som man får jobba lite extra med men den är mycket mer pigmenterad än normala svarta bas med silver glitter eyeliners. Hustle och Le Freak är helt underbara men det verkar som att färgen gärna vill stanna kvar på huden efter att jag swatchat dem. Har gjort det två gånger nu och båda gångerna har de krävt några tvättar innan jag fått bort färgen.
Jag är i alla fall sugen på fler färger som jag sett på Collection 2000s hemsida: Shake it Up (lila), Night fever (blått), Va va Voom (Teal) och Retro Chick (orangekoppar) är de som jag är mest sugen på men resten av färger skulle faktiskt inte sitta fel......

Passade också på att spana in resten av sortimentet och det fanns en hel del som verkade spännande, har för mig att Collection 2000 ska ha en väldigt bra mascara också men har alldeles glömt bort vad den heter.

Jag kan rekommendera att man spanar in dessa om man har turen att hitta på dem eller om man är i England. I den butiken som jag köpte dem så kostade dessa 39.90 kr.
I England så kostar dessa £2.99.

4 kommentarer:

  1. Looove these! My collection is growing, haha!

    SvaraRadera
  2. Cydonian:
    These look very promising and I was very happy to find them. I don't think this is a brand that you could easily find in Sweden.
    My collection seems to grow when I'm looking away...

    SvaraRadera
  3. le freak såg fantastisk ut! så GALET fin=)

    Emma fenty

    SvaraRadera
  4. Emma Fenty: De är verkligen jättefina, mina bilder gör dem inte riktigt rättvisa...

    SvaraRadera