tisdag 1 februari 2011

Romantic Day

Kunde som sagt inte hålla tassarna borta från min nya palett och den första look som jag valde att testa var Day looken. Måste säga att skuggan I do är helt fantastisk, den är grålila och är supersnyggt i globlinjen men jag tror också att den kommer att vara otroligt snygg som skugga på locket för en lite mörkare look.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid i 510
Skinfood Salmon Concealer i 01
Lumiere Salmon Concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Soulmates
Too Faced I do
Too Faced Un-Veil
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Jag började med att grunda med UDPP och lade sedan Soulmates över hela locket ända upp till ögonbrynet. I globlinjen suddade jag sedan in I do med först en platt ganska fast borste och suddade sedan kanterna med MAC 217. Längs med den övre och undre ögonfranslinjen lade jag skuggan Un-Veil, och suddade den lite så att det blev en mjuk eyeliner av den.
För att tona ned skimmret på ögonbrynsbenet så tog jag den matta skuggan Accentuate och lade den över Soulmates.

4 kommentarer: