lördag 19 februari 2011

Nfu-Oh 117 och Nubar Violet Sparkle

Denna kombo gjorde jag strax innan min katt blev sjuk och därför har den också blivt kvar i arkivet.
Inspirerad av Sminkan så bestämde jag mig för att prova lila nagellack och lila glitter och även om det blev fint så blev det inte riktigt som jag ville... Nästa gång så blir det mer glitter!
I dagsljus så såg man inte riktigt glittret lika mycket som jag velat men snyggt ändå. En av mina arbetskamrater sa att naglarna påminde henne om karuseller.

På bilderna så har jag två lager av Nfu-Oh 117, ett blålila lack som på bilderna är lite mer blått än i verkligheten och ett lager av Nubar Violet Sparkle. Som baslack har jag använt Nubar base foundation och som toplack har jag använt det snabbtorkande Seche Vite.
Hållbarheten var helt okej, korten är knäppta på tredje dagen och den femte dagen.

3 kommentarer:

  1. Nailtastic: Tack!

    Sminkan: Tack så mycket, blev så inspirerad av dina fina glittermanikyrer!

    SvaraRadera