lördag 5 februari 2011

Min kisse Sötnos är sjuk


Det har varit lite tyst på bloggen nu ett tag och det beror främst på att min ena katt är sjuk.
Hon började att kissa blod tidigare i veckan och sen i torsdags så har jag åkt skytteltrafik till Ultuna där Universitetsdjursjukhuset ligger. Efter att de konstaterade att hon hade två urinstenar i blåsan fick jag hem henne men märkte att något inte alls var bra. Hon var väldigt slö och trött, vägrade ätat och dricka, vi trodde att det kanske berodde på att hon tagit sederigen väldigt hårt men sen började hon vingla och ha dålig balans. Idag fick jag åka in akut igen då henne ögon började röra sig fram och tillbaka samt att huvudet då också följde med lite lätt.
Idag var jag tvungen att lämna kvar henne hos veterinären, vilket var otroligt jobbigt, de visste inte vad det kunde vara men en neurolog skulle kika på henne på måndag.
Jag vet vilka sjukdomar de misstänker och de är inget bra eftersom de är dödliga. Däremot så kunde det handla om något virus eller infektion på balansen också.

Just nu tryter därför lusten att blogga eftersom jag är så sjukt orolig för min bebis men jag ska försöka använda bloggen för att distrahera mig lite.

10 kommentarer:

  1. Usch så oroligt och ledsamt! Hoppas att det inte är något farligt och att hon blir frisk snart!

    SvaraRadera
  2. Åh- jag hoppas hon blir frisk snart igen. Det är så jobbigt när ens älsklingar är sjuka.

    SvaraRadera
  3. Oj då har vi samma oro, våran äldsta kattunge (9 månader) började kissa blod förra veckan så vi tog in henne till veterinären som konstaterade infektion i hennes blåsa så vi fick antibiotika till henne. Hon har varit lite småseg och slö och vill mest bara ligga nära mig :( Lillstackarn. Hoppas din fina katt blir frisk snart, jag och min lilla Pivsen hälsar och skickar kramar.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas verkligen kissen blir bättre snart, det är inte kul när pälsklingarna är sjuka..

    SvaraRadera
  5. Usch vad tråkigt att höra. Hoppas verkligen att hon blir bättre snart!

    SvaraRadera
  6. Stackars dig och stackars lilla sötnos. Vi hoppas verkligen att det ska vara ett virus och inget annat, hemskt. Jag vet precis hur fruktansvärt jobbigt det är när ens lilla älskling är sjuk och skickar massor av styrkekramar och krya på-önskningar.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack allihopa för era ord och styrkekramar, de betyder mycket!

    SvaraRadera
  8. Håller tummarna massor för att du får hem henne frisk och det snart!

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera