måndag 7 februari 2011

Max Factor visningsmakeuper A/W 11


Under veckan så har jag fått foton från olika visningar där Max Factor gjort makeupen, hade egentligen tänk mig att posta detta inlägg tidigare men eftersom min katt blev sjuk så glömdes det bort.Tycker det är väldigt roligt att se visningsmakeuper och jag tycker att de flesta av Max factors looker var riktigt snygga! Jag tänkte att jag skulle dela med mig av bilderna, ni kanske har sett dem på massor av bloggar innan, men jag tycker att de är sån bra inspirationskälla.

Max Factors visningsmakeup för Karin Säby:
"Frostnupna väsen i svart skymtar fram hos Karin Säby, vars A-formade kollektion för A/W 2011 lever i symbios med mytiska naturkrafter, väder, vind och susande skogar. Under och bakom ett handmålat ramverk i vitt materialiseras foundationpolerad hy, skimrande blick och genomskinligt matt läppfärg – säsongens it-detalj! – som tillsammans ger en alldeles hänförande effekt"


Produkter som använts är:
Xperience Weightless Foundation i “Medium Sandstone” (175 kr)
Smoky Eye Effect Eyeshadow i “Bronze Haze” (115 kr)
Fusion Mascara i “Black” (175 kr)
Lipfinity Lip Tint i “Nice ’n Nude” (115 kr)


Kanske inte den mest användbara makeupen men otroligt läcker! Modellen har dessutom fantastiska ögonbryn. Skulle verkligen önska att mina vaar såna men tyvärr så växer inte riktigt mina bryn så...



Max Factors vinsingsmakeup för Carin Wester:
"Med elegans värdig Tippi Hedren skyndar Carin Wester fatala kvinnor förbi oss, oklanderlig klädda i svart och vitt med piff av isblå, äpplegröna och korallfärgade komplementplagg. Dödligt snygga med blekt och mattad hy, sylvassa bryn, grön- och blå- och genomskinligt skuggade ögon samt kyssäkta läppar i den där perfekta nyansen mitt emellan persika och melon andas looken det vackra 50-talet"



Produkterna som använts är:
Xperience Weightless Foundation i “Medium Sandstone” (175 kr)
Smoky Eye Effect Eyeshadow i “Citrus Thunder” + “Indigo Mist” (115 kr)
Fusion Mascara i “Black” (175 kr)*
Lipfinity Lip Tint i “Coral Crush" (115 kr)




Detta är en riktigt snygg, klassisk look. Kanske inte nödvändigtvis vad jag kopplar ihop med höst och vinter utan den känns mer vår för mig.



Max Factors visningsmakeup för Stylein:
"Kollektionens temanyanser av svart, grått och lila matchar team Max Factor med viktlöst
foundationtransformerad hud, en definierad brynteckning – skissad med penna, fylld med skugga –och gråskiftande ögon till glödande kinder och läppar i samma transparenta nyans av plommon fören nästintill hypnotisk effekt"


Produkterna som använts för looken är:
Xperience Weightless Foundation i "Fair Sugar Cane” (175 kr)
Smoky Eye Effect Eyeshadow i “Silver Storm” (115 kr)
Miracle Touch Creamy Blush i “Soft Murano” (90 kr)
Lipfinity Lip Tint i “Berry Burst" (115 kr)



Jag hajade till när jag såg denna bild och inte enbart för att det är en otroligt fin och klassisk sminkning, utan också för att jag inte hade hört om Lipinfinity Lip Tint tidigare och undrade hur jag kunde ha missat det. Nu visades det att det är en ny produkt som kommer att släppas senare i vår. Miracle Touch Creamy Blush har varit en av mina favoriter bland rougerna, tror att den var med på min första och eventuellt andra favoritlista. Måste nog ta och köpa en ny sån och prova igen tror jag.



Max Factors visningsmakeup för Back:
"Åtstramade och avskalade vandrar samtliga säsongens mest efterfrågade modeller fram – neutralt klädda i svart, grått och beige – genom en förunderligt skimrande plexiglasvärld. Vad har de alla gemensamt? Sin bleka och matta hy, lysande blick och den på gränsen till chockerande explosion av läppfärg vilken team Max Factor efterlämnar som säsongens mest oförglömliga signatur"



Produkter som använts är:
Xperience Weightless Foundation i "Light Ivory” (175 kr)
Smoky Eye Effect Eyeshadow i “Onyx Smoke” (115 kr)
Fusion Mascara i “Black” (175 kr)*
Lipfinity Lip Tint i ”Pink Petal” + ”Pink Princess” + “Berry Burst” + ”Marshmallow” +
”Coral Crush” + ”Nice’N’Nude” + ”Passion Red” + ”Latte” (115 kr)



Okej jag måste erkänna att jag inte tycker att denna look är särskilt snygg, även om jag kan hålla med om att den är lite häftig. Måste säga att jag gillar att de endast har använt Lip tint till färgerna, ser åtminstone två färger som jag aboslut skulle kunna tänka mig att köpa!




Min absoluta favorit är nog makeupen för Stylein, den är så otroligt snyg och känns väldigt användbar och för mig också som klockren höst/vinter makeup.

3 kommentarer:

  1. Det är riktigt inspirerande bilder! Känns som att Max Factor är ett märke att hålla kolla på framöver!

    Lipfinity Lip Tint i Coral Crush ser tex extremt fin ut!

    Hur är det med Sötnos?

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Visst är lip tintsen intressanta!

    Sötnos var bättre igår i alla fall och skulle undersökas av neurologen idag på förmiddagen så jag väntar spänt....

    SvaraRadera
  3. Den från Karin Säby är så jäkla snygg! Måste provas! (fast utan den vita ramen)

    SvaraRadera