torsdag 3 februari 2011

H&M Hunt me Down

När jag såg detta lack hos Killer Colours så förstod jag att det var ett lack för mig, och tillslut så dök det äntligen upp hos mitt H&M här i Uppsala.
Färgen är helt underbar, khakigrön och faktiskt helt unik i min samling. H&M gör väldigt bra nagellack och har faktiskt en hel del fina gröna lack som man kan köpa. Jag brukar försöka säga till mig själv att jag har tillräckligt många gröna lack men detta kunde jag absolut inte motstå.
Funderade faktiskt på att lacka om till samma lack när jag var tvungen att ta bort detta.

Som baslack har jag använt Nubar base foundation, sedan har jag tre tunna lager av Hunt me Down och det snabbtorkande överlacket Seche Vite ovanpå.

Appliceringen var väldigt bra, det flyter lätt på nagel och är täckande med två lager men jag föredrar tre lager så jag brukar alltid hamna där ändå. Torktiden var helt okej, svårt att säga hur snabbt det tredj lagret torkade då jag använder snabbtorkande överlack.

6 kommentarer:

  1. Aldrig sett det här förut. Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Inte riktigt min färg, men jag är riktigt nyfiken på H&Ms nagellack. Har sett dem dyka upp på lite bloggar då och då.

    SvaraRadera
  3. Wow! Jag är så glad att Emma köpte det åt mig! Det ser superfint ut!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Visst är det läckert!

    SminkJante: I do like it! ovanlig och fin nyans tycker jag!

    Nailtastic: Visst är det fint! H&M slår huvudet på spiken ibland skulle jag vilja säga!

    Carina: H&Ms nagellack är väldigt bra men hållbarheten varierar mellan de olika lacken har jag märkt. Men å andra sidan så kostar de ju 39.90 kr och det är ju överkomligt!

    Sminkan: Jag tror att du kommer att bli mycket nöjd med lacket! Det är så fint!

    SvaraRadera