måndag 14 februari 2011

Fashion eye Romantic

Idag är det ju Alla Hjärtans dag och det känns som att jag borde ha gjort något speciellt med både naglar och smink, något i rött eller rosa. Nu blev det inte alls så och mitt smink hann jag inte heller fota så det får bli en annan dag, istället bjuder jag på fredagens sminkning där jag har använt Too Faced paletten Romantic eye palette.
Var lite sugen i fredags att prova looken Fashion från paletten, det är inte första gången som jag provar denna look men förra gången så blev ju kissen sjuk och jag ledsen så inga kort.
Generellt sett så kan man säga att de två skimriga skuggorna Honeymoon och Ever After smular lite mer än resten av skuggorna i paletten.

Ansikte:
Nvey Eco moistuising fluid foundation i 510
Skin food Salmon dark circle concealer cream i 1
Lumiere minerals Salmon Concealer
NYX blush i Taupe
The Bodyshop Roseflower blush i Pink
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Bouquet Toss
Too Faced Honeymoon
To Faced Ever After
Isadora WigWham mascara

Jag har grundat med UDPP för att skuggorna ska sitta längre, som ni kanske ser så här det ändå creasat lite på mitt vänstra ögonlock, nu har jag i och för sig haft på mig sminket i ca 12 timmar när jag knäppt kortet så det är ändå helt okej hållbarhet.
Jag har lagt Bouquet Toss på hela ögonlocket och den är också min highlighter under ögonbrynet.
Honeymoon har sedan lagts över hela den rörliga delen av ögonlocket och vid den inre ögonvrån samt under den inre hälften av nedre ögonlocket.
Sedan har jag använt Ever After i globlinjen och undre det nedre ögonlocket.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint! Jag blir mer och mer sugen på paletten varje gång du visar något från den :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Paletten är otroligt fin och är så glad att jag köpte den!!

    SvaraRadera