torsdag 24 februari 2011

Face 133

Detta lack från Face har det fantasifulla namnet 133, och är ett väldigt fint lack som skulle förtjäna ett lite roligare namn.I mitten på förra veckan så blev jag snuskigt sugen på färger som jag förknippar med vår och sommar så jag bestämde mig för att kika lite i min helmer. Upptäckte ganska snart att trots att jag har väldigt många lack så ligger de flesta lacken i färgskalorna lila,grönt och vinrött. Inte riktigt vad jag var sugen på men då fick jag syn på detta lack som jag faktiskt inte hade testat än.

Face 133 vann jag från en av Lipgloss Bitch's tävlingar i somras men det har som sagt blivit liggande. Lacket ser inte så väldigt spännande ut i flaskan men på nageln så blir det mer. Starkare i färg och betydligt snyggare!
Det var hiskeligt svårt att få till en vettig bild på lacket som både visar färgen och hur lacket lyser. Färgen på lacket ligger någonstans mellan korall, rosa och rött.....

Jag har använt Nubar Foundation base coat, tre tunna lager av Face 133 och sen toppat det hela med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.
Lacket var lätt att måla med, flöt bra över nageln och är också helt okej täckande. Jag hade lacket på naglarna i ungefär 5 dagar innan jag tog bort det och upplevde att det satt väldigt bra.
Detta är det första lack från Face som jag provar och det har im
ponerat på mig, ska defintivit se om det kan finnas fler guldkorn bland deras lack!

5 kommentarer:

  1. Det är verkligen en vårlik och härligt uppiggande färg.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Härlig sommarröd!

    SvaraRadera
  3. vårkänslor sprider sig med så fina och färgglada lack :)

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Visst är den!

    Sminkan: Visst är den fin och sommrig!

    Helena: Längtade så efter sommar och vår så då tänkte jag att ett lite roligt lack kanske kunde pigga upp!

    Carina: Visst blir man glad av att titta på det!?

    SvaraRadera