torsdag 10 februari 2011

Estée Lauder Ultra Violet

Detta lack släpptes med Bronze Goddess kollektion sommaren 2010 och den väckte genast ha begär hos mig. Tyckte att det var lite dyrt däremot men så hittade jag det på halvapriset under mellandagsrean och slog då till.
När jag hade målat med lack fick jag en hemsk känsla av att jag hade ett liknande lack innan och gick då igenom min helmer. Jag hittade lacket som jag tyckte att det påminde om nämlingen Dragon's Breath från BB Couture och kunde konstatera att det faktiskt inte alls är lika. Dragon's Breath är mycket rosa/rödare än Ultra Violet. Man skulle fömodligen kunna franka till en hyfsad dupe genom att blanda Dragon's Breath med Balboa Beach Bunny.

Ultra Violet är väldigt fin och har en fint skimmer i sig. När lacket träffas av solen så är det fantastiskt snyggt men i skuggan så nöjer jag mig med att säga att det är fint. Nyansen är en varmre lila ton och som har rosa-lila glitterkorn i sig. Appliceringen är också bra, har på mig tre tunna lager och lacket torkar helt okej.

Jag hade lacket i ungefär 6 dagar innan jag tog bort det så jag skulle säga att hållbarheten är väldigt bra.
På bilderna har jag Nubar foundation base coat, 3 tunnar lager Ultra Violet och ett lager Seche Vite.

2 kommentarer:

  1. Kerstin: Är väldigt nöjd med mitt fynd! Den är finare i verkligheten än på mina bilder.

    SvaraRadera