tisdag 15 februari 2011

Essie Licorice med Nfu-oh 59


Detta är vad jag bar på Alla hjärtans dag och ja idag också eftersom jag var alldeles för trött för att ta bort lacket igår. Det här var egentligen menat att bli något helt annat....

Började med tanken att rött lack på alla hjärtans dag vore väl trevligt bara för att inse att nejhe inte riktigt den röda färg som jag tänkt mig, I det läget, dödstrött var jag också, tänkte jag att hjärtan ala Illamasqua vore väl en bra idé! Kan berätta för er att det inte alls var en särskilt bra idé då det blev fult och ojämt. Då fick jag min nästa strålande idé och det var att göra Ruffian men det blev inte heller bra. Ungefär där bestämde jag mig för att måla hela nageln svart och började rota runt efter något roligt att pryda det hela med. Valet föll tillslut på Nfu-oh 59.
Kan tycka att det blev helt okej förutom att jag sabbade till vänsterhands naglar när jag lagt mig så det ser lite knölig ut på sina ställen.

Som baslack har jag använt mig av Nubar base foundation, sedan har jag två lager L´Oreal Resist& Shine nr 500, ett lager Essie Licorice, två lager Nfu-Oh nr 59 och sedan det snabbtorkande överlacket Seche Vite ovanpå det. Kanske inte så konstigt att det inte ville torka på vänster hand?

Tänker inte ge upp att få till snygga hjärtan ala Illamasqua men får nog skaffa mig ett lack som är lättare att kontrollera först!

3 kommentarer:

  1. Detta var fint även utan hjärtan :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Skulle verkligen vilja lyckas med hjärtat dock men får fortsätta att försöka!

    SvaraRadera
  3. Jag tittade på Illamasquas tutorial för deras hjärtmanikyr och de "fuskar" - de använder lösnaglar som är tillklippta i hjärtform från början. Det är nog mycket lättare att få till det snyggt på det sättet! Om man vill göra det på fri hand så skulle jag tro att det är bra att göra konturen med ett nail art lack först.

    SvaraRadera