lördag 26 februari 2011

Darkhorse, Coffee och Virgin

Detta är egentligen inte dagens sminkning utan ett från arkivet och en påbyggnadssminkning dessutom. Jag skulle ut och äta efter jobbet en dag och då tog jag den sminkning som jag hade på dagen och lade lite mörkare skugga i globlinjnen och en ljusare highlighter.

Ansikte:
Nvey Eco moisturising fluid foundation i 510
Skin Food Salmon Dark circle cream concealer i 01
Lumiere Minerals Salmon concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Max Factor Masterpice colour precision eyeshadow i Coffee
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
MAC Kohl Power Pencil i Orpheus
Urban Decay Darkhorse
Urban Decay Virgin
Isadora Wigwham Mascara
Basen är denna sminkning, jag har där använt UDPP som bas för att sedan lägga Coffee över hela locket och Accentuate som highlighter. Som eyeliner använde jag Orpheus.

På kvällskvisten när jag skulle ut och käka så tog jag fram min Naked palett från Urban Decay och använde de skuggorna för att göra en lättare sotad look. I globlinjen har jag lagt Darkhorse, som är en helt fantastisk skugga och sedan har jag vid den inre ögonvrån och på brynbenet lagt lite Virgin som highlight.

3 kommentarer: