måndag 28 februari 2011

Color Club Poptastic

Color Club Poptastic kom ut förra våren med kollektionen Poptastic och är ett barbierosa neonlack. Jag har tre lack från kollektionen; Poptastic, Pucci-licious och Warhol och jag är mycket imponerad av dem, funderar på att eventuellt klicka hem några fler.
Potastic är ett barbierosa lack, eller snarare barbierosa på knark och det är väldigt lysande. Skulle nästan vilja säga att lacket skriker på uppmärksamhet. Detta är också ett av mina få rosa lack och förmodligen min favorit. Det är o
troligt lätt att lacka med och det torkar fort. Eftersom det är ett neonlack så torkar det till en mattfinish så vill man ha glans så måste man ha överlack.
Lacket höll också väldigt bra.

Jag har använt Nubar base foundation som underlack, tre tunna lager Poptastic och sedan Seche Vite som överlack. På bilderna så har jag haft lacket i ungefär 4 dagar och allt som allt så bar jag lacket i en vecka.
På den här sista bilden så vill jag visa hur mycket lacket faktiskt lyser, utomhus så såg man riktigt ordentligt hur in your face rosa som detta lack faktiskt är. Nu ser det inte alls rosa ut på bilden, var otroligt svårt att få till vettiga bilder, men den är i alla fall så där lysande.

5 kommentarer:

  1. Haha det där lacket kan man verkligen kalla för ett lysande lack!

    SvaraRadera
  2. Carina: Ja visst är den lysande. Inget diskret lack här inte, är som sagt riktigt in your face....

    Kerstin: Men visst är den! Riktigt bra lack som jag faktiskt inte vet varför jag inte lackade med i somras....

    SvaraRadera
  3. Vilken färg, så himla fint och galet lysande!

    SvaraRadera
  4. Det här är så vansinnigt snyggt! Jag blev dessutom enormt imponerad av formulan. Neonlack kan ju vara lite knepiga, men det gällde inte Poptastic-kollektionen. Har fyra av dem och skulle absolut kunna tänka mig några fler.

    SvaraRadera