torsdag 17 februari 2011

Classic Romantic Eye

Detta är den sista looken från Too Faced paletten Romantic eye och det är nog också min favorit. Har nog nämt förut att jag är väldigt svag för lila och ja jag trivdes väldigt bra i detta.
Föredrar nog denna palett framför min Naked eye palette även om den också är fin.
Swatches från paletten kan ni se här, och de andra två lookerna här och här.

Ansikte:
Nvey Eco moitsturisning fluid foundation i 510
Skin Food Salmon dark circle cream concealer i 01
Lumiere minerals Salmon concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Kiss the Bride
Too Faced Cut the Cake
Too Faced First Dance
Isadora Inner liner i Blonde
Isadora Wigwham mascara

Jag har börjat med att grundat med UDPP och sedan lagt Kiss the Bride över hela locket ända upp till ögonbrynet. Därefter har jag packat på Cut the Cake över hela det rörliga delen av locket.
First dance har jag använt mig av i globlinjen och vid den nedre franraden.

7 kommentarer:

  1. En fantastiskt fin sminkning! Sofistikerat och perfekt sotat!

    SvaraRadera
  2. Håller med Kerstin en riktigt fin sminkning :)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Tack så mycket!

    Carina: Tackar!!

    SvaraRadera
  4. Snygg make.
    Ha en bra kväll
    Anna

    SvaraRadera
  5. My: Tack så mycket!

    Gabriela: Tackar!

    Ann: Tack! Detsamma!

    SvaraRadera