onsdag 5 januari 2011

Snowcrystal Smokey Plum


När jag var i Stockholm och köpte julklappar innan jul så kunde jag inte låta bli att köpa Snowcrystal Smokey Plum. Detta är ett av de lack som sägs vara en dupe till Chanels Paradoxal.
Paradoxal en är rökgråbrunlila med skimmer i sig och ser väldigt fint ut men jag har inte riktigt känt att jag vill köpa ett lack som kostar 250 kr...
Måste säga att jag trivdes väldigt bra i lacket och jag vet att jag kommer att använda det flera gånger. När jag hade vägarna förbi Chanel disken på Åhlens så passade jag på att fota lacket lite och som ni ser så är det likt. Jag skulle nog säga att skimmret är lite mer tydligt i Paradoxal men det är inget som jag tänker på när jag har det på naglarna. Bliderna är tagna i lite olika ljus och på alla blider är det Snowcrystals Smokey Plum. Chanel Paradoxal är enbart i flaskan för att ge någont slags hum om hur lika varandra lacken är.

Snowcrystal Smokey Plum är rökgråbrun lila med skimmer i sig om hur lacket ser ut på nageln beror på i vilket ljus man är. Appliceringen var väldigt bra och gav en bra täckning på två lager men jag har tre tunna på bilderna. Lacket torkade ganska fort, använder Seche Vite så ibland är det svårt att märka av. Hållbarheten var också bra, hade lacket i ca 6 dagar innan jag tog bort det. Är definitivt sugen på att prova fler lack från Snowcrystal.
Underlacket heter Nubar base foundation och efter det så har jag tre lager av Smokey Plum och sen ett lager snabbtorkande topplack, Seche Vite.

Snowcrystal kan man antigen köpa på Åhlens City i Stockholm eller via Snowcrystal och lacken kostar 69 kr.

8 kommentarer:

  1. Mycket likt och mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Likt men grymt grymt snygg färg!

    SvaraRadera
  3. Vad snygga bilder du fick till! Färgen syns ju jättebra!

    SvaraRadera
  4. Har kollat in det där lacket några gånger, men insåg att det kanske skulle likna mitt lack från Chanel för mycket.

    Idag slog jag i alla fall till och köpte Snowcrystal Limited Edition Electric Turquoise. Ska bli kul att testa detta märke för första gången :)

    SvaraRadera
  5. Gud vad snyggt det var, jag blir jättesugen!

    SvaraRadera
  6. Kerstin: Visst är det!

    SminkJante: är mycket nöjd!

    Sminkan: Ja visst blev bilderna bra, är nöjd över det själv!

    Carina: är nog inte nödvändigt att man har båda, Chanels har nog mer skimmer. Electric Turqouise verkar otroligt fint!

    Des: Visst är det snyggt och inte allas dyrt.

    Baby Melody: Visst är det! Är nog ett av mina favoritlack skulle jag vilja säga!

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt:)Slog till på en annan av Paradoxals dupe, Barry M Dusky Mauve förra veckan å väntar nu ivrigt på min leverans:)

    SvaraRadera