måndag 10 januari 2011

Shoppat på mellandagsrean

Det blev naturligtvist lite shopping under mellandagsrean och jag lyckades fakiskt få tag på en del saker som jag spanat in tidigare och våndats över att jag inte kunnat köpa.

Estée Lauder Blue Dahlia Palette
Trodde egentligen att jag skulle föredra den lila paletten Surreal Violet men när jag swatchade dem på handen så var det ingen tvekan om att Blue Dahlia var den som var snyggast. Otroligt snygga teal och blå färger, den taupefärgade skuggan verkar helt underbar och sen den vita skuggan med tealglitter i sig....... Otroligt snygg. Jag har tittat på dessa paletter innan på Åhlens men tyckte att priset var lite saftigt, 445 kr.
Jag köpte denna på Åhlens och paletten kostade 222,5 kr med 50% rabatt.

Estée Lauder Ultra Violet Nail Lacquer
Denna spanade jag in redan i somras, den släpptes med Bronze Goddess kollektionen och det var ögonblicklig förälskelse. Kunde däremot inte riktigt motivera köpet av ett nagellack som kostade 235 kr då jag tycker att det är alldeles för dyrt. Sen dess har jag svängt förbi Estée Lauder disken och tittat på lacket ibland, jag vet ganska konstigt men det är så fint! När jag svängde förbi rean på Åhlens så tog mitt hjärta ett litet extra skutt för vad fanns inte kvar om inte ett exemplar av Ultra Violet!
Köpte denna på Åhlens för 117,5 kr med 50% rabatt.
Clinique brush on cream liner i Violet luxe
Min absoluta favorit liner är en svart gel liner från Clinique
och när jag hittade en likadan fast lila på rean så kunde jag inte låta bli! Eyelinern är otroligt bra och sitter väldigt bra. Lustigt nog så köpte jag även den svarta på rea för ett tag sen, Clinique kanske ska sluta med sina cream liners? Synd i så fall. Ordinarepris för dessa är 185 kr.
Köpte denna på Åhlens för 92,5 kr med 50% rabatt.

Isadora Mauvment nagellack
Passade också på att gå förbi Kicks och såg då att de reade ut Isadoras nagellack som kom nu i höstas och då den leveransen som blev i de gamla flaskorna. Vad jag förstår så tog Isadoras nya flaskor slut så de var tvungen att använda sig av de gamla större flaskorna en sväng i höstas. Antar att Kicks vill bli av med de gamla flaskorna och passar på att rea ut dem. Det fanns riktigt många lack kvar också.
Köpte denna på Kicks för 19 kr

Isadora Ashes to Ashes nagellack
Även denna reades ut och jag blev väldigt glad, detta lack är nämligen unikt i min samling och jag har funderat på att köpa den många gånger men det blev aldrig riktigt av. Tur var väl det för nu blev den min för 19 kr!
Köpte denna på Kicks för 19 kr.

3 kommentarer:

  1. Vilka sjukt bra reafynd du gjort!! Jag är impad och avis :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fynd! Jag blir också avis. :-)

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Blev väldigt nöjd själv!

    Mybeautyspots:Otroligt fynd, är mycket nöjd!

    SvaraRadera