tisdag 25 januari 2011

MAC Peacocky

I februari så släpps MAC Peacocky i den svenska diskarna.
Kollektionen presenterar två ny produkter; Kissable Lipcolour och Mega Metal Shadows. I USA släpptes dessa redan i januari och jag fick via en bekant tag på de två produkter som jag kände att jag måste ha. Promobilderna till kollektionen är otroligt snygga och jag tycker att detta är en av de bättre kollektioner som MAC släppt på senare tid.

Mega metal shadows en skugga med metallicfinish och som har en ganska krämig formula. Skuggorna kommer i 15 st färger. Dessa kommer att kosta 215 kr i Sverige.
Om man gillar Veluxe pearl formulan så skulle jag säga att man måste kolla in dessa skuggor. Det var ingen tvekan om att de två färger som jag måste ha var Noir Plum och Odalisque.
Jag är även lite sugen på att köpa Unflappable och Paparazz-she.
Odalisque är en tealfärgad skugga som är superfin, går på bra och har en underbar formula.
Noir Plum är en lila färg som går åt det lite varmare hållet, är otroligt fin men verkar ha en torrare formula än Odalisque. Swatches på alla skuggorna kan man se hos bland annat Temptalia.
Kissable Lipcolour är en blandning mellan läppglans och läppstift och kommer i 12 st färger. Dessa kommer att kosta 205 kr i Sverige.
Jag velade ganska länge hurvida jag skulle köpa några av dessa eller inte men valde att avstå eftersom jag inte är ett sånt stort fan av läppglans men nu ångrar jag mig lite. De färger som lockar mig här är Flaunting It, Love Peck, Scandelicious och Strut your stuff. En av mina absoluta favoritfärger är lila och jag gillar även lila läppstift som tex Lavender Whip och när jag såg att Flaunting It breskrevs som grey mauve så blev jag naturligtvis intresserad.. Vad jag kan se av swatches så verkar det vara en mycket fin och bärbar färg. Swatches på alla Kissable Lipcolours kan man se bland annat hos Temptalia.

5 kommentarer:

  1. Rysligt vackra färger! Frmulan verkar också kanon, men jag tycker att det är lite synd att förpackningarna är större o dyrare...

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Visst är det synd att de är så dyra. I USA så kostar dessa "endast" $19.50 så får mina två, skatt och frakt så betalde jag ungefär lika mycket som en i Sverige.....
    Funderar på att se om någon på Specktra kan tänka sig att köpa Unflappable, Paparazz-She och Flaunting it också. De verkar i alla fall finnas kvar på hemsidan.

    SvaraRadera
  3. Gillar hur färgerna ser ut, speciellt den lila :)

    SvaraRadera
  4. Ser verkligen fram emot att få tag på dessa, vilken hemsida är det du beställer från?

    SvaraRadera
  5. Carina: den lila är väldigt fina, ska se om jag inte ska ta och hitta på en look med den snart.

    Ms Honeibee: De är verkligen väldigt fina och jag är sugen på att skaffa några till. Jag har skaffat mina genom en sajt som heter Specktra. På Specktra.net så kan man efter ett tag komma åt köp och sälj avdelningen och jag har där frågat om någon snäll person kunde köpa dessa åt mig.

    SvaraRadera