söndag 2 januari 2011

Franskt med glitterfade, Nyårs NOTD

Jag visste att jag ville göra något med glitter till nyår och då gärna glitter tippar som fadar nedåt och helt plöstligt så kände jag suget efter klassiskt franskt fast med glitter.Fransk manikyr är väldigt snyggt men jag tycker också att det är ganska tråkigt, hade det väldigt mycket den perioden då jag hade akrylnaglar för ca 9 år sen och det är ju fint men hur spänannde är det egentligen?I vilket fall som helst så plockade jag fram mina tre lack från China Glaze som jag använder vid fransk manikyr: Linger, Moonlight och Love letters.
Linger är ett rosabeige mjölkigt lack och det har jag använt som bas över hela nageln. Därefter plockade jag fram mina tippmallar från depend och använde dem för att få raka linjer med det vita lacket Moonlight.
Linger är ett lack som är lite småjobbigt att måla med då det lätt blir flammigt men med lacket Love letters så försvinner sånt, Love letters är ett transparent rosa lack som mjukar upp intrycket på manikyren.
Jag målade över tipparna med Mavala Pure Diamond och fadade det nedåt mot nagelbädden. För att mjuka upp den linjen lite så lade jag lite försiktigt på Nubar Tiara också.
Mavala Pure Diamond

Nubar Tiara


Det blev lite tjock på den högra handen vid tipparna men det är för att jag helt enkelt inte är lika bra med min vänstra hand. Jag avslutade det hela med Seche Vite överlack.

2 kommentarer:

  1. Så himla tjusigt, älskar glitter! Det är bara ett helvete att få av haha :)

    SvaraRadera
  2. Honi: Glitter är otroligt snyggt men som sagt jobbigt att få av. Att blöta bomullstussar och lägga på är mycket effektivt men då går det mycket remover.....

    SvaraRadera