onsdag 19 januari 2011

En Beauty 3a #6

Denna gång så undrar Lipgloss Bitch i En beauty 3a vilka favoritläppstift vi har just nu i budgetklassen.
Jag har faktiskt funderat en hel del på vart gränsen ska dras för budgetklass? Kan Body shops läppstift som kostar 155 kr kallas för budget eller ska man dra gränsen vid 100 kr gränsen.....Vad tycker ni?

I vilket fall som helst så har jag valt ut tre st favoriter och två av dem kostar under 100 lappen i alla fall!!

E.l.f Minerals lipstick i Cheerful Cherry
Ett riktigt budgetkap, kostar ca 43 kr och är riktigt bra. Krämigt och mjuk, lätt att applicera och håller bra. Färgen är otroligt fin, en vampig röd nyans som man kan dutta på lite lätt för ett mjukare intryck eller go all out.

Oriflame Wild West Couture lipstick Pale Mauve
Otroligt snyggt nudeläppstift som drar åt det lila hållet, perfekt om man vill ha läppstift som är nude men inte hudfärgat På bilden här så ser läppstiftet mycket mer hudfärgat än vad det, på de här bilderna så ser det mer ut som i verkligheten!
Brukar oftast inte tycka om nudeläppstift men detta är riktigt fint.
Krämigt och återfuktande. Kostar 95 kr.

The Body Shop Magenta Glow
Inte riktigt lika billigt som de andra, kostar 155 kr men det är ack så fint. Jag gillar Body Shops läppstift och brukar passa på att köpa dem när jag har rabatter. Magenta Glow har ett väldigt fint blått flash i sig som man kan ana i vissa ljus.

4 kommentarer:

  1. Fina läppstift!

    Har funderat på att testa Oriflames läppstift, och efter att ha läst vad du skrev så kommer jag definitivt att göra det. Gillar krämiga läppstift som är återfuktande.

    Budget för mig är under 100 kr. Frågade dock några andra som tyckte att gränsen var 150 kr. :)

    SvaraRadera
  2. Superfin trio! Jag blir minsann nyfiken på elf:s stift.

    SvaraRadera
  3. Blev riktigt sugen på att skaffa läppstift, speciellt stiftet på översta bilden var väldigt fint.

    SvaraRadera
  4. Carina: Jag har faktiskt bara testat just detta stift från oriflame men jag gillar det. Det sitter kanske inte så bra men det känns som ett läppbalsam på läpparna så jag förlåter den det!

    Kerstin: Tack! Elf har överraskat mig en hel del faktiskt och just detta läppstift trodde jag inte att jag skulle gilla men väl på läpparna så blev jag kär! Är vampigare och mörkare egentligen. Var lite mörkt imorse när jag fotade.

    Helena: Elf är faktiskt bra med tanke på priset, detta läppstift är lite 20-tals vampigt och supersnyggt. Kan visa det live någon gång så får du se.

    SvaraRadera