måndag 3 januari 2011

Disco Ball, nyårssminket

När ska man annars komma undan med superblingad ögonmakeup om inte på nyårsafton?
Vid min förra beställning från Cherry Culture så köpte jag NYX Glitter Mania Disco Ball, som är ett multifärgat, eller hologlitterpuder som är otroligt snyggt. Jag har varit sugen på att leka lite med glitter och letade då efter någon slags bas till den också. Petrilude har rekommderat L.A Splash Eyeshadow base/sealer i några av sina videos på youtube så jag tänkte att jag skulle
prova det.

På nyårsafton så slog jag till och för mig fungerade det riktigt bra, fick lite glitter som föll ned under kvällen men inte alls så mycket och det satt kvar också trots att jag gick ut i snöoväder!


Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid i 510
MAC SelectMoisturecover concealer i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
NYX blush i Taupe
The Body Shop Roseflower blush i Pink
MAC MSF Soft &Gentle

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Virgin
Urban Decay Buck
Urban Decay Creep
Sleek Graphite palette den ljusare silverskuggan
L.A Splash Eyehadow sealer/base
NYX Glitter Mania i Disco Ball
MAC Sculpt&Shape i Accentuate
MAC MSF Soft & Gentle
Isadora Inner liner i Blonde
Illamasqua Medium Pencil i Sorceress
Deobrah Glittereyeliner Silver
Isadora Wigwham

Läppar:
Oriflame Wild West couture lipstick i Pale Mauve
Jag började med att grunda med UDPP och följde därefter upp med Virgin. I globlinjen lade jag först Buck, som är en mellanbrun skugga, detta för att hjälpa till med övergången från det mörkare skuggan och brynbenet. Tog den svartglittriga skuggan Creep och lade i det yttre v:et och suddade uppåt mot globlinjen och innåt. Insåg strax därefter att jag ville ha en silverbas istället och tog en ljus silverskugga från Sleek paletten.
Duttade sedan på min klistriga bas från L.A Splash över det område som jag ville att glittret skulle fästa, jag tog ett öga i taget, och tryckte fast glittret. Vid den inre ögonvrån så använde jag mig av min silverglitter eyeliner för att få lite glitter.
Under ögat suddade jag med den svarta kajalen från Illamasqua.
Som highlighter har jag dels använt Accentuate, en hudfärgad skugga, och Soft& Gentle.

7 kommentarer:

  1. Ooohohohooo, me likey! Blev sugen på att skaffa glitter jag också

    SvaraRadera
  2. Jisses vilket coolt bling, det där glittret står på min önskelista. Har sett det på så många ställen och det ser så fint ut!

    SvaraRadera
  3. Helena: Glitter is the shit! Speciellt hologlitter som detta!

    Honi: Det var ett fantastiskt bling!
    Ska nog ta och köpa mer glitter tror jag, kanske ett lila....

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Tack!

    EmmaP: Tack! Som sagt när ska man annars komma undan med så blingiga ögonlock?

    SvaraRadera
  5. Generally speaking, there are several main techniques made use of by data mining software: clustering, distinction, regression and association approaches.
    Try and keep all of your tools and items organized in a neat way.
    One particular of the primary regions within the mining market in Australia which has observed the
    fantastic boost in the employment of ladies is dump trucking.

    SvaraRadera