onsdag 12 januari 2011

Darkhorse med Naked Palette


Detta är egentligen inte dagens, den får ni se imorgon, utan detta är från när jag var halvkrasslig och därav mina torra och trasiga läppar. De hade spruckigt lite under förkylningen och sen hade jag klöst lite på dem också.
Blev sugen på något guld/bronsigt så tog därför fram en av mina favoriter bland paletterna, nämligen Naked från Urban Decay och började leka lite. Tror att jag har glömt att visa paletten här på bloggen och det ska jag åtgärda så fort jag har tid att knäppa kort i vettigt ljus. En av mina favorit skuggor i denna palett är den mörkbrunbronsiga Darkhorse och den är en av mina absoluta favorit skuggor!

Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid i 510
MAC Studio Moisturecover i NC20
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Yves Rocher bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Virgin
Urban Decay Sin
Urban Decay Buck
Urban Decay Smog
Urban Decay Darkhorse
MAC Sculpt& Shape i Accentuate
Isadora WigWham

Jag började med att grunda med UDPP och följde därefter upp med Virgin, skimrig vitrosaguldig skugga, över hela locket. Tog sedan Buck, som är en mellanbrun skugga, och lade den i globlinjen. Tycker att denna är skugga är väldigt bra att ha som övergångs skugga. Därefter tog jag Darkhorse och lade i det yttre v:et och suddade innåt och uppåt. För att få en snygg övergång från den ljusa Virgin till Darkhorse så suddade jag in lite Smog, bronsig skugga, närmaste Darkhorse och Sin, rosaguldig skugga, mellan Smog och Virgin.
Som highlighter har jag använt Accentuate, en hudfärgad skugga, den ger lite ljus men framför allt är den toppen att få till en mjukare kant mellan skuggorna och highlightern.

4 kommentarer:

  1. Kanonfin sminkning. Jag gillar UDs skuggor även de bruna. UD lyckas nästan alltid göra sina skuggor spännande.

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag borde använda min Darkhorse oftare!

    SvaraRadera
  3. SminkJante: UD har otroligt bra skuggor! Tack!

    Kerstin: Darkhorse är en fantastiskt skugga, nog en av mina favoriter!

    Nail Polish Junkie: Tack!

    SvaraRadera