onsdag 26 januari 2011

Color Club Pucci-licous och Nubar Tiara

Förra veckan så fick jag en sån lust att ha på mig krämlack, vilket är väldigt konstigt för att vara mig, och dök på Color Clubs Pucci-licious från deras vårkollektion Poptastic förra året. Pucci-licious är ett neonlack och även om det inte känns så neonigt naglarna så är det onekligen en stark färg och den torkar matt som neonlack gör.
Färgen är inte riktigt så blå som det ser ut på bilden utan mer ett mellanting mellan lila och blått, alltså en blurple. Jag älskar denna sorts lila och tycker att färgen är helt perfekt.
Efter att jag hade haft lacket i 4 dagar så var det lite slitet men jag kände inte att jag orkade lacka om helt så jag lade på ett nytt lager Pucci-licious och sedan toppade jag det med Nubar Tiara.
Nubar Tiara kom ut med Royal Gems kollektion hösten 2009 och är nog ett av de finare glitterlack jag äger. På bilderna så har jag alltså haft på mig Pucci-licious i exakt en vecka så man ser tydlig tipwear men jag ville ändå visa denna fina kombination.
En av mina kollegor på jobbet tyckte att mina naglar var väldigt fina och fick henne att tänka på Barbie och My Little Pony.
Jag har använt Nubar foundation base som baslack, tre lager Pucci-licious, ett lager Tiara och avslutat det hela med ett lager Seche Vite.

5 kommentarer:

  1. Jättefint! Ovanlig färg!

    SvaraRadera
  2. Vilken otroligt vacker kombination! Jag måste lägga vantarna på Tiara!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Den är faktiskt unik i min samling och en så otroligt fin lila nyans.

    Sminkan: Visst är det!

    Nailtastic: Tiara är verkligen underbar, kan varmt rekommendera den!

    Roxcat: Tack, tyckte att det blev väldigt fint!

    SvaraRadera