fredag 3 december 2010

Perversion, Petrol Black och Undercurrant


Denna sminkning gjorde jag när jag skulle uppträda med min dansgrupp förra lördagen. Vi var på Selma här i Uppsala och gjorde några nummer, både ATS och Fusion.

Var hur roligt som helst men det blev väldigt sent. Vårt uppträdande började 00.30 och jag tror inte att jag lyckades komma i säng förrän kl 5 på morgonen. Om jag ser en smula rödögd ut på bilderna så är det därför....

Valde att köra på en mörk sotning och röda läppar, som sagt så är detta en scensminkning och då gäller det att ta i lite extra.


Ansikte:

Nvey Eco Organic moisturisning liquid foundation i 510

Lumiere minerals foundation i Light Neutral

MAC Select moisturecover i NC20

MAC MSF Soft and Gentle

Yves Rocher Bronzer

The Body Shop Roseflower blush i Pink


Ögon:

Urban Decay Primer Potion

MAC greasepaint stick B

Urban Decay Perversion

Barry M Dazzle Dust i Petrol Black

urban Decay Loaded

Urban Decay Hush

MAC Sculpt &Shape i Accentuate

MAC refelect transparante Teal glitter

Urban Decay 24/7 liner i Zero

MAC pearlglide i Undercurrant

Isadora WigWham


Läppar:

MAC Prep & Prime Lip

Make up Store lip pencil i Russian

Make up Store China Red


Grundade med UDPP och följde upp med greasepaint sticker B över hela locket som jag sedan suddade med min MAC 217. Preversion, en svart matt skugga, lade sedan över hela locket och suddades uppåt och utåt, därefter så packade jag Petrol Black över hela locket och suddade in den i den svarta skuggan, i globlinjen lade jag lite Loaded, mörkgrön skugga och ovanför den så suddade jag i lite av Hush, ljusgrön skugga, för att få en snygg effekt. Eyelinern fick bli den otroligt fina och glittriga Undercurrant

På vattenlinjen, både övre och under, så använde jag mig av Zero. Längs med den undre franraden så lade Undercurrant och lite av petrol Black.

Accentuate, hudfärgad skugga, användes för att tona ut skuggan mer och som highlighter så användes MSF Soft & Gentle.

Jag avslutade med att dutta på lite teal glitter på locken och på kindbenen.

6 kommentarer:

  1. Vilken dansgrupp är du med i?

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt snyggt! Det är verkligen kul att vi båda upptäcker oss igenom samma palett samtidigt, så att man får inspiration =)

    SvaraRadera
  3. Carina: Dansar med en grupp som heter Titkaalik.

    Kerstin: Tack, visst är det roligt! Alltid kul att kika in hos någon annan och se hur de kombinerar!

    Sminkan: Tack!

    Nailtastic: Tack så mycket!

    SvaraRadera