tisdag 28 december 2010

Parfait Amour och Contrast, julaftonsminkningen

På julafton så kände jag för att prova mina två nya ögonskuggor från MAC, Parfait Amour och Contrast.
Parfait Amour är en lila skugga som går mot blått i frost finsih och Contrast är blå skugga som går mot lila i Velvet finish. Både två är otroligt snygga och jag har spanat på dem ett bra tag innan jag slog till.
Jag var/är otroligt förkyld och min näsa har fortfarande inte hämtat sig så på bilderna så kanske man ser att jag är lite röd där men det ignorerar vi!
Som ni kanske ser så har jag varit i farten med min Volume master igen och krusat håret, det tar tid men jag tycker att det fungerar riktigt bra ändå, ännu bättre denna gång då jag fick lite hjälp av mamma att komma åt bak.

Ansikte:
Nvey Eco Moisturisning Fluid Foundation i 510
Lumiere Mineral Foundation i Neutral Light
MAC Select Moisturecover i NC20
Lumiere Minerals Salmon concealer
Yves Rocher bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink
MAC MSF Soft & Gentle

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
NYX Jumbo Pencil i Milk
MAC Parfait Amour
Sleek makeup Graphite palette
MAC Contrast
E.l.f Eye transformer
Eyeko Grafitti eyeliner pen i Black
MAC MSF Soft & Gentle
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Isadora WigWham Mascara

Jag började med att grunda med UDPP och sedan tog jag lite Jumbo pencil i Milk vid den inre ögonvrån och in ca en tredjedel på locket. Jag lade sedan Parfait Amour över hela locket, från mitten och till den yttre ögonvrån lade jag först en mörkare lila skugga från Sleek paletten Graphite och i globlinjen och i det yttre v:et skuggade jag in contrast.
Vid den inre ögonvrån så lade jag först den guldiga highlightern från E.l.f eye transformer och den den blå highlightern över det.
Under ögat så lade jag Contrast vid den yttre hälften, Parfait Amour i mitten och highlightern längst in.

Jag har alltså delat in ögat i fyra delar: highlighter vid den inre ögonvrån fram till fransarna börjar synas, Parfait Amour från det fransarna börjar synas till mitten av pupillen och sedan Contrast i det yttre v:et.
Eyeliner som jag använt är ett besvärligt stycke, Graffiti eyeliner pen från Eyeko i Black är inte alls lika bra som Purple. Den beter sig lite som att den har torkat och jag måste ta ned den och skaka pennan och måla lite på ett papper innan det funkar. Skulle tro att det är ett måndags exemplar men men.....
Highlighter under ögonbrynsbenet är först Accentuate, en hundfärgad skugga som gör att övergången från det lila till huden blir mindre synlig och sen lite Soft & Gentle över det.

6 kommentarer:

  1. Jättevackra färger på dig!

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackert! De lila nyanserna klär dig otroigt bra!

    SvaraRadera
  3. Jättevacker nyansering av två färger.

    Jean

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Kerstin: Tack!

    Sminkan: Tack så mycket, lila är en favorit!

    SminkJante: Tack, Parfait Amour är otroligt fin!

    Jean: Tack!

    SvaraRadera