onsdag 29 december 2010

Nubar Fire Sparkle och China Glaze Emerald Sparkle

Jag hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle ha på naglarna till jul och gick igenom min helmer när jag upptäckte att jag ju inte hade provat Nubar Fire Sparkle, men ville ha med mig mer alternativ hem till föräldrarna så jag tog med China Glaze Emerald Sparkle också.
När jag väl skulle lacka om natten mot julafton så kunde jag inte bestämma mig så det blev båda.
Ingenting direkt spektakulärt men lite roligt i alla fal blev det.

Nubar Fire Sparkle kom ut med Sparkle kollektionen som kom ut i våras och det är helt och hållet Sminkans fel att jag köpte detta lack men av någon anledning så var jag inte så sugen på att prova det i somras. Fire Sparkle är otroligt fint och det slår China Glaze Ruby Pumps med hästlängder. Det håller också riktigt bra, jag har haft manikyren nu i 7 dagar och det är knappt någon tipwear att tala om.
China Glaze Emerald Sparkle köpte jag förra året det är också ett otroligt vackert och hållbart lack! Ingen direkt tipwear på den heller efter 7 dagar!

Jag har använt mig av Nubar foundation base coat, 2-3 lager av Fire och Emerald och sen 1 lager Seche Vite överlack. Som sagt så torkade Fire Sparkle snabbt som attan medan Emerald Sparkle tog lite längre tid på sig.

3 kommentarer:

  1. Kanonfint! Nu gör du mig shoppingsugen =)

    SvaraRadera
  2. Visst är Fire Sparkle otroligt snyggt och bra! Jag älskar det med otrolig intensitet! Kul att du också gillar det!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Både är otroligt fina lack!

    Sminkan: Fire Sparkle är fantastiskt, är ett av mina favoritröda nu!

    SvaraRadera