tisdag 14 december 2010

Nubar Caramello

När kollektion Venetian glass kom ut i höstas så var det egentligen bara två lack som jag var intresserad av, Vino och Verde men efter att ha sett Sminkans blider så insåg jag att det var i alla fall några till lack som lockade mig. Ett av den var Caramello.
Caramello är ett unikt lack i min samling, jag har ingenting liknande sedan innan och jag tror att jag redan nu kan säga att detta är min favorit ur Venetian Glass kollektion.

Caramello har ett ganska passande namn, färgen är lite kolaaktig i vissa ljus även om jag tycker att den ser mer ut som koppar eller brons i de flesta ljus. Otroligt fin färg och otroligt fint lyster.
Detta lack höll också mycket bättre på mig än vad Bronzo gjorde, på bilderna här så har jag haft lacket i 4 dagar och det största chippningen beror på att min nagel skivade sig.

Jag har ett lager med Nubar foundation base coat under, tre tunna lager Caramello och har avslutat med ett lager Seche Vite.

3 kommentarer: