måndag 6 december 2010

Nubar Bronzo


Nubar Bronzo ingick i kollektion Venetian Glass och är ett underbart orange/koppar/korall-aktigt lack. När jag tänker brons så är detta inte färgen jag tänker på men det spelar absolut ingen roll då färgen faktiskt är riktigt snygg.
Den är en glass-flake och är har ett väldigt fint lyster på nageln.
När jag precis hade lackat naglen med detta lack så tyckte jag att lacket var lite småtråkigt men jag ändrade åsikt efter någon dag. Det enda som var tråkigt är att det inte höll så länge innan det chippade. I normala fall så håller Nubar lack ungefär 5 dagar på mig och då är det mindre tipwear, detta på bilderna är redan dag 3. Det var fämst lång- och pekfingernaglarna på de båda händerna som chippade medan de andra höll sig helt okej.

Jag har haft ett lager Nubar foundation base coat under och ett lager Seche Vite över, jag har för mig att Sminkan föredrog sina Venetian glass utan överlack men det funkade i alla fall för mig på just Bronzo.
På bilderna har jag två lager Bronzo och det täcker väldigt bra.

5 kommentarer:

  1. Kerstin: Tack, lite tråkigt bara att den inte höll så bra.

    SvaraRadera
  2. Färgen är underbar. Jag får hem mitt Bronzo i veckan, förhoppningsvis i morgon (:

    SvaraRadera
  3. Alla de lacken hade så fin lyster tycker jag. Utsatte ju inte mina för några uthållighetsprov så jag vet inte hur hållbara de var, men de är värda att ha just för glowet!

    SvaraRadera
  4. Lillasyster: Det är otroligt fint, som sagt hållbarheten för mig var inte den bäst men förlåter lacket det när det är så här snyggt!

    Sminkan: De har otroligt fin lyster, är sugen på att köpa några till men ska testa mig igenom de 5 som jag köpte nu så får vi se....De är lätt värda att de chippar lite efter 3 dagar eftersom de är så snygga. Tror inte att jag har något annat lack med sånt fint glow i!

    SvaraRadera