tisdag 7 december 2010

Money, Haight och Radium

Jag fortsätter min lek med Urban Decay Book of Shadows III och valet föll på blå/tealskuggor som jag matchade med en tealfärgad kofta, brukar aldrig matcha smink med kläder så men men.... Det kan se ut som att det är mycket makeup för en vanlig dag på jobbet men eftersom jag har ganska tjocka glasögon så äter de upp en del.Vi kan också ignorera att jag har klöst sönder mina läppar lite, händer när jag är lite lätt nervös och vi hade tekniskt fel på en databas på jobbet med bokningar som försvann.

Ansikte:
Nvey Eco Organic Moisturising fluid foundation i 510
MAC Select moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
Yves Rocher Bronzer
The Body Shop Roseflower blush i Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Money
Urban Decay Haight
Urban Decay Radium
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
Urban Decay 24/7 Binge
Isadora Inner liner i Blonde
Isadora WigWham Mascara
Jag grundade med UDPP, för att skuggorna ska sitta hela dagen och för att ge skuggorna lite extra oumppf.
Jag lade Money,blå/grön/grå/silver, på den innersta tredjedelen av locket och lade Haight, teal, på resten av locket. I globlinjen suddade jag in Radium, kornblå, i det yttre v:et och utåt och uppåt. Längs med den övre och undre fransraden lade jag ett tunt streck av den mrökblåa eyeliner Binge. Längs med den undre fransraden så upprepade jag samma mönster som på locket, Money längst in, Haight i mitten och Radium längst ut. På vattenlinjen har jag använt Blonde, en hudfärgad eyeliner från Isadora, bara för att pigga upp blicken lite.
Som highlighter har jag använt Accentuate, en hudfärgad skugga, för att få övergången från skuggorna till huden osynligare.

5 kommentarer:

  1. Kanonsnyggt. Färgerna ser underbara ut.

    SvaraRadera
  2. Snygg mejk som matchar både färgen på kläderna och glasögonen! Intressant att se vilken skillnad det blir på ögonmejkens intensivitet när glasögonen åker av.

    SvaraRadera
  3. Åh så fint! Underbar kombo!

    SvaraRadera
  4. SminkJante: Tack så mycket, det är en väldigt fin palett.

    Darling: Tack! Visst blir det skillnad, glasögonen äter upp ganska mycket av sminket.

    Lillasyter: Tack tack!

    Kerstin: Tack! Skuggorna är gjorda för varandra skulle jag säga. De är otroligt snygga. Radium är helt underbar!

    SvaraRadera