fredag 31 december 2010

Make it Fab's Årskrönika

Ännu ett år lider mot sitt slut och bloggen går mot sitt tredje år, tänk att tiden går så fort...
Under detta år så har jag lidit av både tidsbrist och brist på inspiration och det har märkts på att antalet inlägg drastiskt minskade i början av åretoch det var egentligen inte förrän efter min semester och på hösten som jag kände att jag började hittat tillbaka.

Januari:
Jag listade mina favoriter från 2009 både när det gäller produkter generellt, men också Topp 5 läppstift och sen startade jag en kategori Favoriter och listade mina Topp 3 färgade eyeliners. Utöver det så var det mycket nagellack och nagellacks shopping.

Februari:
Under februari så visade jag en hel del shopping, bland annat brostar från Coastal Scents som har blivit stora favoriter. Visade upp några riktigt snygga naglar, Zoya Reverie kollektionen och min älskade katt Aratron fick också vara med en sväng. Fyra favorit ögonskuggor från MAC swatchade också.

Mars:
Shoppade loss på MAC in Lillyland som KarlaSugar köpte åt mig och skickade till Sverige. Började äntligen visa upp lite sminkningar igen, bland annat en sminkning med MUS Tuch men också lite experiment med Manly paletten. Jag fortsatte att swatcha mig igenom Zoya Reverie lacken.

April:
Jag shoppade både några saker från MAC Spring Colour Forecast men lyckades också få tag på kajalpennor från MAC Art Supplies via USA. Visade ett otroligt snyggt lack från BB Couture, Midnight Mailbu och blev rysligt besviken på färgen hos VLD Cheesecake. Jag recenserade Maybelline The Colossal som blev en favorit mascara.

Maj:
Jag jämförde mina mintgröna nagellack och köpte mig en egen helmer. Uppträde två gånger med dansen och visade upp mina scensminkninga ( 1 och 2), visade upp fler favoriter och hade fina flerfärgade naglar med Depends vårlack. Köpte och swatchade fler Hot Pots från Coastal scents.

Juni:
Visade upp ett av årets snyggaste lack, Zoya Ivanka och var på pressfrukost hos Kicks och pressmingel hos Oriflame. Shoppade loss på MAC To the Beach, tittade på det kunliga bröllopet och suckade lite över de fina kläderna. Visade också upp ett av mina all time favorite läppstift på sommaren, MAC Lavender Whip.
I juni, till midsommar, gick jag på semester och det var välbehövt. Hade slitit som ett djur från april till juni med nya arbetsuppgifter på jobbet. Antal inlägg började också öka lite smått.

Juli:
Jag spenderade min semester upp hos föräldrar i hälsingland och hade tur som hade semester mitt i den varmaste månaden, otroligt härligt. Min syster gifte sig och det var ett vackert utomhusbröllop och jag har för mig att termometern stod på 32 grader. Till bröllopet så sminkade jag mig i korall. Inläggen sjönk lite också eftersom jag var och träffade släkten.
Visade upp Mavala Marron Glacé, ett nagellack som jag fortfarande inte vet vad jag tycker om.
Recenserade Sparkle explosion från Urban by Björn Axén och även Anti-dry ansiktsolja från Flowers av Färg och förändring.
Viade även upp mer nagllack, Barielle Blossom och Del sol Foxy.
En klassisk sminkning hann jag med i värmen också.

Augusti:
Detta var en ganska stressig månad med mycket som behövdes göra på jobbet, i slutet av månaden var det dessutom kurstart på Uppsala Universitet och det kickade igång en väldigt intensiv period på jobbet.
Köpte Too Faced Naked eye palette som blev flitigt använt ( 1, 2 och 3), provade Eyeko Grafitti eyeliner pen och provade på en ljusblå sminkning. Köpte Isadora Grafitti nails och visade upp en manikyr med Black tag och Vintage, visade även upp fina neonnaglar med Color club Warhol.
Ett annat av årets snyggaste lack fick pryda naglarna, Nubar Petunia Sparkle och jag visade även upp Nubar Gem.

September:
Fortsatte att vara en stressig månad med mycket att göra men jag hann med en del inlägg ändå.
Recenserade Eyeko Grafitti Eyeliner pen och provade en favorit sminkning från 2009.
Fick hem lite prover från Oriflame Wild west couture och gjorde en brun sotning när jag skulle gå och rösta.
Två av årets snyggaste lack visades upp, Orly Space Cadet och Orly Galaxy Girl. Två av mina absoluta favoritsminkingar den månaden hade jag också med, klassisk brun sotning med mörkare läppar och eyelinervinge med färgstarkt läppstift. Köpte några skuggor från MAC som jag hade spanat på länge.

Oktober:
Oktober månad bjöd på mycket fler sminkningar än vad jag hade bjudit på tidigare under året och det märks att jag har hittat tillbaka med inspirationen. Köpte en ny mobiltelefon med snuskigt bra kamera.
Visade upp riktigt snygga naglar från Scratch, H&M, BB Couture och China Glaze Halloween kollektion (1, 2 och 3), varav mina favorit blev Zombie Zest!
Månaden avslutades med matförgiftning....

November:
Ja efter att ha återhämtat mig från matförgiftningen så blev det fart på mig igen.
Jag provade ögonskugga från NYX och provade lite saker från Pierre René och MNY.
Lackade med Barielle Sweet Addiction och provade på funky french ala YSL och Skimmerskuggan.
Jag beställde en del grejor från Illamasqua och liner Alchemy blev snabbt en favorit. Var på Allt för Hälsan mässan och provade Minx, något som verkligen lämnade mersmak!
Visade en plommonfärgad sminkning med Urban Decay Book of Shadows III och var på personalfest på Slottet, där jag hade en sotning i sliver. Jag skrev också på blogguppropet Vi är inte till Salu tillsammans med flera andra bloggare.

December:
Svårt kanske att sammanfatta den månad som man fortfarande befinner sig i men december har varit ganska lugn förutom att jag har haft lite julklappspanik.
Jag fyllde år och blev superförkyld lagomt till min julledighet.
Hade hade två st dansuppvisningar igen och visade upp hur mitt scensmink hade sett ut ( 1 och 2). Visade fina lack från Nubar Venetian glass, Bronzo och Caramello. Testade mitt första lack från E.l.f och blev väldigt imponerad.
Till julen så gjorde jag en lila sotning och matchade det med röda glittriga naglar med gröna glittriga ringfingersnaglar.


Överlag så har 2010 varit ett mycket bra år men ganska stressigt och därför har bloggen också blivit lite lidande. Stundom så har jag känt en viss press att jag måste blogga men beslöt i höstas att jag skulle sluta med sådana dumheter och det har gått lättare att blogga sen dess.
Under året har jag träffat många nya människor och jag har också träffat en hel del av de bloggare jag mött vilket har varit väldigt roligt. Jag hoppas på att 2011 blir ett ännu bättre år och att inspirationen fortsätter att finnas.

Tack alla läsare för ett fint 2010 och jag hoppas att vi ses även 2011!

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar