måndag 13 december 2010

Lucia, nobelföreläsningar och glitter


Idag så är det inte bara Lucia utan också nobelföreläsningarna vid Uppsala Universitet och för vår del så innebär det att nobelpristagarna i Kemi kommer hit och föreläsare.
Jag har svidat upp mig lite extra då jag ska hjälpa till så idag är det kostym som gäller.
Till det så har jag en ganska klassisk sminknig, en lättare brunsotning men jag har piffat upp den med lite silverglittereyeliner, det är ju ändå lucia....

Ansikte:

Nvey Eco Moisturising fluid foundation i 510

MAC Select moisturecover i NC20

Lumiere Minerals Salmon concealer

Yves Rocher bronzer

The Body shop Roseflower blush i Pink

Ögon:

Urban decay Primer Potion

Urban Decay Virgin

Urban Decay Buck

Urban Decay Darkhorse

Urban Decay Sin

MAC Scultp&Shape Accentuate

Deborah Glitteryeliner i Silver

Isadora Inner liner i Blonde

Isadora WigWham

Jag började med att grunda med UDPP för att skuggorna inte ska creasa, sedan så lägger jag Virgin över hela locket. Skuggan Buck är en perfekt mellanskugga så den brukar jag alltid börja med, jag lägger den i globlinjen och suddar uppåt och utåt. Jag har sedan följt upp med Darkhorse som ligger i det yttre v:et och i globlinjen, jag har lagt skuggan med min Coastal scents round crease brush.
För att få Virgin och Darkhorse att smälta ihop bättre så har jag använt mig av skuggan Sin.
För att piffa upp det hela så har jag lagt glitterliner längs med den övre fransraden och lite också vid den inre ögonvrån på den nedre fransraden.

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Vad kul med nobelföreläsning =)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Tack! Jo det är kul med nobelföreläsningar, just i år så stod jag i vår garderob så det var kanske lite mindre spännande.....

    SvaraRadera