tisdag 28 december 2010

Laura Ashley Hudvård


För ett tag sen så trillade det in ett mail om ny hudvård/kroppsvård från Laura Ashley som jag tyckte lät spännande. Laura Ashley är ju annars känd för sina blommönster som finns både på heminredning och kläder.

Laura Ashley Garden ska innehålla naturliga ingredienser om jag har förstått det rätt och innehålla ingredinser som rengöring, lugnar och ger näring. Produkterna ska redan nu finns i butik och under 2011 kommer fler matchande serier efter tapeterna att släppas.
Jag har bara sett bilder på produkterna men de ser fina ut, förpackningarn påminner om Crabtree &Evelyn. De två produkter som jag rent spontat känner lockar mest är:


Intensive Hand and Nail cream som ska vara djup återfuktande och föryngra hårt arbetande händer.


Lip Balm, en närande och hräligt mintig salva som ger lugnade lättnad till torr hy.


Jag har ju torr hy som blir värre på vintern, speciellt om det blir hastiga växlingar i temperaturen, förut så har jag haft problem med all hud men nu har jag bra smörja till både ansiktet och kroppen så är det egentligen bara två problemområden kvar, händerna och läpparna.
Tvättar händerna ganska ofta och det torkar ut lite extra så att få smörja in dem med en kräm som ska återfukta hårt abetande händer låter otroligt trevligt. Mina läppar är ett annat problem, ofta lyckas jag hålla det i shack men nu när jag är fökyld så är det omöjligt och sen så klöser jag på mina läppar om jag blir nervös så en lugnande lättnad för dem när jag gått hårt åt på dem skulle vara fantastiskt!
Har tyvärr inga prisuppgifter eller i vilka butiker som dessa produkter finns men jag ska definitivt spana på stan efter dem"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar