onsdag 8 december 2010

En Beauty 3a #3


Lipgloss Bitch undrar i sin 1Beauty3#3 vad vi har för tips och favoritprodukter för att skydda huden nu under vintern.

Min hy är i normala fall lite torr och när det blir vinter så blir den verkligen torr, speciellt vid snabba väderomslag då brukar det strama en hel del.

1. Jag tvättar aldrig ansiktet på morgonen utan tar lite ansiktsvatten bara och sen återfuktar huden med en skön ansiktskräm. Tänkt på att vatten torkar ut så var försiktigt med att tvätta ansiktet eller duscha för ofta, speciellt om du har torr hud.

2. Jag byter ut vissa produkter mot fetare varianter eller lägger till en extra produkt. Ansiktsolja har jag lagt till nu denna vinter och det verkar fungera väldigt bra. Jag har den under min ansiktskräm på kvällen. Kroppsolja är en annan sak, får väldigt torra armbågar och lätt torrhetseksem på armarna och då är kroppsolja guld värt! Smörjer också alltid in händerna med en fetare handkräm på kvällarna.

3. Mina läppar blir också torra på vinter så jag försöker dricka mycket vatten för att återfukta inneifrån och sedan smörja läpparna ca 3 ggr per dag med ett fetare läppbalsam.


Mina favoritsmörj nu i vintern är:

Rosenseriens Kroppsolia Havtorn, den luktar otroligt gott och är en av den bästa kroppoljorna som jag har provat. Tyvärr så är priset inte alls lika kul, 399 kr (har jag för mig) för 100 ml. Jag köpte min på Allt för Hälsan mässan och då kostade den 199 kr istället. Weledas Hudolja Havtorn är annars ett bra alternativ, något fetare och sjunker inte in i huden på samma sätt. Kostar 189 kr för 100 ml.

Flower Ansiktsolja Anti-Dry från Färg och Förändring är den ansiktolja som jag använder just nu. Luktar gott, känns bra på huden och går in ganska snabbt. Dryg och räcker länge. Kostar 129 kr för 50 ml.

Weleda Everon Lip balm, ett läppbalsam som är ganska fet men sjunker in ganska fort. Är otroligt återfukande och det enda som fungerar på mina torra läppar på vinter. Har provat andra sorter men på vinter så är detta min solklara favorit och jag har köpt den i flera år nu!
Kostar 69 kr

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset med Weleda Everon Lip balm. Är nu uppsatt på min önskelista :)

    SvaraRadera
  2. Carina: Varsågod! Jag tycker att den är jättebra, lite för fet på sommaren men för vinter så är den perfekt.

    SvaraRadera