torsdag 9 december 2010

E.l.f Metal Madness

Jag beställde lite grejor från E.l.f för ett tag sen och då beställde jag bland annat nagellacket Metal Madness. Det såg lite halvintressant ut på bilden i webshopen men när jag googlade så hittade jag bilder som tydde på att lacket var holografiskt eller åtminstone hade holografiskt glitter i sig.

Metal Madness är ett mörkgrått nagellack och den har holgrafiskt glitter/skimmer i sig men det snyns oftast inte i vanligt ljus. Ibland flashar det till så att man kan ana det holografiska men för det mesta så är det bara ett mörkgrått metallic lack.
Färgen är faktiskt riktigt snygg även utan det holografiska också appliceringen var otroligt bra.
Jag har tre tunna lager på bilden, man skulle nog kunna ha bara två. Lacket torkade på helt okej tid men jag har också använt Seche Vite som överlack. Det är nog ett av de lack som håller längst av de jag har. Hade Metal Madness i exakt en vecka, alltså 7 dagar och på vissa fingrar så var det bara lite slitet. Min pekfingernagel gick av lite tidigare i veckan så det blev ett lite extra chip i och med det.

Det här är det första lack som jag provar från E.l.f men med tanke på hur bra jag tyckte att det var så kommer det defintivit att bli fler. Priset är ju också väldigt bra, 18.30 kr!

4 kommentarer:

  1. Har också köpt det men inte hunnit prova än, blir sugen dock när jag ser dina bilder! :) Ser ju fint ut

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt! Det låter lockande med holo som skymtar fram ibland!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte brytt mig om några e.l.f-lack hittills, men det här såg riktigt lockande ut!

    SvaraRadera
  4. Honi: Det är ett riktigt fint lack!

    Kerstin: Det är fint men jag skulle tycka att det vara roligare om hologlittret syndes mer men men....Den är ju riktigt snygg ändå.

    Roxcat: Det här lacket var riktigt bra och det ger mig sug att prova mer. Är en väldigt fin grå/silvrig nyans på lacket.

    SvaraRadera