onsdag 15 december 2010

Deep Sea, Petrol Black och Designer Purple

Detta är en sminkning som jag hade den 3 december då jag uppträde med min dansgrupp men av någon anledning så har den blivit liggande.
Jag sminkade mig framför en liten handspegel i rummet som vi bytte om i så det är ett under att det blev bra egentligen och jag blev väldigt nöjd med sminkningen. Det har creasat lite men dels så har jag haft lite problem med att få skuggor att sitta på det locket nu i vinter och sen har jag ju också dansat på scen med starka lysen riktade på mig.
Har också våfflat håret och det gjorde jag med min volumemaster, vilket tog en evinnerlig tid och är inte något som jag direkt rekommenderar om man inte har tålamod. Funderade på att ge upp några gånger men det skulle se lite konstigt ut med bara delar av håret våfflat.....


Ansikte:
Nvey Eco Moisturising Fluid foundation i 510
Lumiere minerals foundation i Light Neutral
MAC Select moisturecover i NC20
Lumiere minerals Salmon concealer
MAC MSF Soft and Gentle
The Body shop Roseflower blush i Pink
Yves Rocher Bronzer

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body shop brow 6 liner kit i 03
Barry M Petrol Black
Make up Store Deep Sea
MAC peralglide Designer Purple
MAC Sculpt & Shape i Accentuate
MAC MSF Soft and Gentle
Isadora WigWham

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
MAC Mattene Night Violet

Jag började med att grunda med UDPP och sedan packade jag den svarta skuggan från Brow & liner kit på hela locket och suddade. Skuggan blir snarare mörkgrå än svart på men det ger en helt okej bas så att Petrol Black syns mer.
Jag suddade en hel del med min MAC 217 för att få ett någorlunda jämt eftersom skuggan har en tendens att bli lite flammig. Sedan tog jag en platt och fast borste och packade Petrol Black ovanpå över hela locket. Jag bestämde mig för att göra en lila eyelinervinge denna gång och använde mig av Designer Purple, markerade också den undre franraden med den.
På den övre och undre vattenlinjen har jag avänt mig av den mörkblåa pennan Deep Sea.
Accentuate, en matt hudfärgad skugga, användes för att göra övergång mellan det svarta till huden mjukare. Som highlighter har jag använt Soft and Gentle.

7 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt :)

    Min dotter har upptäckt att Make Up Stores smink sitter kvar snyggt när hon uppträder i starkt strålkastar ljus. Ifall du inte har testat deras smink på scen gör det :)

    En kille med långt hår som jobbar på Make Up Store på Åhléns City brukar träffa rätt med rekommendationer när det gäller smink på scen. (Ifall du nu bor i stockholm,kommer inte ihåg ;))

    SvaraRadera
  2. Otroligt snyggt! Du passar verkligen i "mer"! Jag älskar dig i dramatiska sotningar!

    SvaraRadera
  3. SminaJante: Tack!

    Carina: Tack, Make up store är riktigt bra. Tack för tipset om killen på MUS i Sthlm, ska kolla det när jag är där nästa gång!

    Kerstin: Tack så mycket!

    Sminkan: Tack så mycket, jag gillar dramatiska sotningar och skulle önska att jag kunde ha så mer till vardags också!

    SvaraRadera